به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی،سیدمیعاد صالحی در مراسم تقدیر از برترینهای حوزه ایمنی ریلی گفت: با تلاشهای مجموعه همکاران شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، سوانح ریلی از هفتهای 4.5 مورد در سال 1399 به 3.5 مورد در سال رسیده ایم.کاهش سوانح ریلی حاکی از از تلاش، صرف بودجه، اولویتگذاری و عملیات شبانهروزی است.
وی با یادآوری سیر 8000 واگن باری بدون ترمز (شیر بسته) در شبکه ریلی طی سنوات گذشته و ممانعت از حرکت آنها توسط راه آهن، افزود: از این تعداد 7000 دستگاه واگن پس از رفع ایراد به شبکه سیر بازگشتند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قانون بودجه 1403 توضیح داد: کل بودجه در نظر گرفته شده برای تعمیر و نگهداری ناوگان ریلی 5 هزار میلیارد تومان است، اما پولی که برای واردات بنزین و گازوئیل در نظر گرفته شده 140 هزار میلیارد تومان است.
صالحی گفت: ای کاش در مجلس شورای اسلامی 10000 میلیارد تومان از این رقم 140 هزار میلیارد تومانی که سالانه 20 هزار کشته و 200 هزار مجروح جادهای دارد را به حوزه ریلی برای افزایش و بهبود تعمیرات در حوزه خط، ناوگان و علائم اختصاص میدادند.
انتهای پیام/