راست های افراطی آلمان در تظاهرات شهر «شمینتس» با معترضان چپگرا درگیر شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

راست های افراطی آلمان در تظاهراتی در شهر «شمینتس» در شرق این کشور با معترضان چپگرا درگیر شدند.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا به نقل از رویترز، این تظاهرات پس از آن صورت گرفت که مقام های آلمان اعلام کردند یک شهروند عراقی 21 ساله و یک تبعه سوری 22 ساله را به اتهام چاقو زدن به یک شهروند 35 ساله آلمانی در شمینتس بازداشت کردند.
پلیس برای متفرق کردن تظاهرات کنندگانی که به سوی یکدیگر اشیاء مختلفی پرتاب می کردند، از ماشین های آبپاش استفاده کرد.
گفته می شود که حدود یک هزار از معترضان چپگرا در اعتراض به حمله به خارجی های مقیم این کشور تظاهرات کردند. «تیم دتسنر» رئیس حزب چپ در شمینتس اظهار داشت: می بینیم که برخی به دنبال کسانی هستند که به خارجی ها شباهت دارند. این مساله ما را می ترساند. ما می خواهیم نشان دهیم که شمینتس روی دیگری هم دارد و اینجا شهری مخالفت با بیگانه ستیزی است.
حدود یکهزار نفر دیگر از تظاهرات کنندگان راست افراطی نیز تجمع کرده بودند. برخی از آنها موانعی را پلیس برای جلوگیری از درگیری دو جناح معترض ایجاد کرده بود، شکستند.
روز یکشنبه نیز تجمع دیگری توسط هشتصد تن از راست های افراطی برگزار شد که به گفته پلیس حدود پنجاه نفر از آنها آماده ارتکاب خشونت بودند.
کانال های تلویزیونی آلمان تصاویری را نمایش دادند که نشان می دهد تعدادی از افراطی های کله پوستی، مردی را در خیابان ها دنبال می کنند. پلیس گفته برخی اتباع سوری، افغان و بلغار اعلام کرده اند که در پی تظاهرات روز یکشنبه و اقدامات خشونت آمیز راست های افراطی زخمی شده اند. چهار نفر در این رابطه بازداشت شده اند.
«اشتفن زایبرت» سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در یک کنفرانس خبری هشدار داد: ما چنین تجمعات غیرقانونی و تعقیب افرادی را که شبیه ما نبود یا ریشه متفاوتی دارند، نمی پذیریم. ما تلاش برای نفرت پراکنی در خیابان ها را قبول نمی کنیم.
وی افزود: اینگونه اقدامات جایی در شهرهای ما ندارد و دولت آلمان به شدیدترین وجه محکوم می کند.
رویترز نوشت، در سال های اخیر شمار زیادی مهاجر از خاورمیانه به آلمان رفته اند که در پی آن حمایت از گروه های افراطی آلمانی مانند «پگیدا» و «آلترناتیوی برای آلمان» افزایش یافته است.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.