سیدکاظم طاهرزاده در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی درباره جزئیات آغاز فعالیت قطار ملی در متروی تهران اظهار کرد: بعد از اتمام مونتاژ و تست قطار ملی که نخستین قطار ساخت کشورمان با بیش از 85 درصد داخلیسازی است و همچنین اخذ تأییدهای مورد نیاز، این قطار از روز گذشته در مسیر ایستگاه متروی شاهد ـ پرند به طول 50 کیلومتر مسافرگیری خود را آغاز کرد.
وی با بیان اینکه نخستین روز از فعالیت این قطار با موفقیت سپری شد، ادامه داد: با توجه به اینکه قطار ملی، نخستین قطار پروتوتایپ (نمونه اولیه ) طراحی و ساخته شده در کشور است، کارشناسان ما در قطار مستقر هستند؛ علاوه بر این نظرات اصلاحی راهبران قطار و حتی مسافران را هم اخذ و ثبت میکنیم تا در تولید انبوه که احتمالا طی دو ماه آینده آغاز میشود مورد استفاده قرار دهیم و انشاءالله یک محصول ایدهآل تولید کنیم.
مدیر کارگروه تولید قطار ملی با اشاره به اینکه فعالیت قطار ملی در مسیر متروی پرند ادامهدار خواهد بود، تصریح کرد: این قطار باید حداقل 50 هزار کیلومتر پیمایش داشته باشد تا به نتایج مورد نظر دست یابیم؛ دستیابی به این میزان پیمایش طی حدود 2 ماه رخ میدهد، در این مدت بازخوردهای فعالیت قطار دریافت میشود، اصلاحات احتمالی مدنظر قرار میگیرد و بعد وارد تولید انبوه میشویم.
وی گفت: قطارهای بعدی 24 ماه بعد از آغاز تولید انبوه، هر ماه یک رام قطار (رام واحد شمارش قطار است) خطوط مترو خواهند شد، البته بخشی از کار را جلو انداختهایم و در تلاش هستیم که ساخت 2 رام قطار را در سال جاری به اتمام برسانیم.
طاهرزاده درباره هزینه ساخت قطارهای ملی نیز اظهار کرد: از محل تهاتر نفت بودجهای از سوی وزارت کشور، با عاملیت بانک شهر اختصاص داده شده که فاز نخست تأمین بودجه به مبلغ 77 میلیون یورو به این پروژه تخصیص داده شده است. تأمین منابع مورد نیاز برای ساخت 420 دستگاه واگن (هر رام قطار 7 واگن دارد) از این محل در نظر گرفته شده تا بتوانیم تولید قطار ملی را ادامه دهیم.
انتهای پیام/