پروفیلهای UPVC نانویی با استحکام مکانیکی دو برابر پروفیلهای معمولی به همت تولیدکنندگان ایرانی به بازار مصرف عرضه شد.
به گزارش خبرآنی، آرمین نظری، مدیر فروش این شرکت گفت: این شرکت در زمینه تولید پروفیل UPVC برای در و پنجره فعالیت دارد و از سال ۱۳۹۵ از فناوری نانو در تولید پروفیل بهره بردیم. کاربرد این فناوری موجب بهبود در ساختار محصول نهایی شد.
وی اظهار کرد: در ادامه تحقیقات را به سمتی بردیم که بتوانیم پروفیل آنتیباکتریال تولید کنیم. معمولا محصولات آنتیباکتریال به دلیل وجود یک لایه پوشش بیرونی خواص آنتیباکتریال پیدا میکنند، اما به دنبال ایجاد خاصیت آنتیباکتریال در خود پروفیل هستیم.
نظری درباره تفاوت پروفیلهای نانویی با پروفیلهای معمولی، توضیح داد: در صنعت تولید پروفیل UPVC، دو چالش وجود دارد که یکی طول عمر بالا (حداقل ۲۰ سال) است. ما در تولید محصول از مواد پلیمری استفاده میکنیم که نسبت به نور خورشید تخریبپذیر است و باید به محصول ترکیباتی اضافه میکردیم که تخریبپذیری آن کاهش یابد. مشکل دوم، شکستپذیر بودن پروفیل بود، به طوری که با قرار گرفتن در معرض سرما، دچار شکستگی میشود. ما روی بهبود این دو خاصیت کار کردیم. از قبل، در تولید پروفیل معمولی به استاندارد بینالمللی رسیده بودیم، اما برای تقویت بیشتر به سراغ استفاده از نانوذرات رفتیم که با افزودن آن موفق شدیم خواص مکانیکی را بهبود دهیم.
مدیر عامل این شرکت با بیان اینکه در تستهای انجام شده نمونههای نانویی با پرتاب از فاصله دو متری دچار شکستگی نشد و همچنین تستهای آزمایشگاهی روی تغییر رنگ در اثر تابش نور خورشید هم نشان داد که در پروفیلهای نانویی بهبود قابل توجهی در مقاومت در برابر تغییر رنگ به وجود آمده است.
به نقل از معاونت علمی ریاستجمهوری، نظری درباره تغییرات قیمتی این محصول، گفت: این محصول نانویی تقریبا ۲۰ درصد قیمت بالاتری نسبت به پروفیلهای معمولی دارد، در حالی که کیفیت چند برابر بهبود یافته است. کیفیت گران است، اگر بخواهیم یک بار هزینه کنیم، باید هزینه بیشتری بدهیم. در حال حاضر پروفیلهای کم کیفیت در بازار به وفور یافت میشود که خطرات زیادی را برای مصرفکننده دارند.
انتهای پیام