به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، سال گذشته شورای اسلامی شهر تهران با اختصاص 45 درصد از بودجه شهرداری به حوزه حملونقل عمومی عملاً زمینه تحول در این حوزه را فراهم کرد و شهرداری تهران نیز با تمرکز در این بخش، عملکرد خوبی نشان داد و برای جبران عقبماندگیهای سالهای پیش این حوزه، آستینها را بالا زد.
در این راستا در حوزه مترو ایستگاههای متعددی به بهرهبرداری رسید تا گام دیگری در راستای توسعه حملونقل عمومی برداشته شود بر همین اساس هم شاهد افتتاح 10 ایستگاه جدید در خطوط یک، 4، 6 و 7 بودیم.
این ایستگاهها شامل ایستگاه و مسیر 19 کیلومتری مترو پرند در امتداد خط یک، ایستگاه علامه جعفری در خط 4، ایستگاههای شهر زیبا، شهران، شهید آرمان علیوردی (کوهسار)، بهار شیراز (بیمارستان خانواده)، آیتالله کاشانی و شهدای کن در خط 6 ، ایستگاه میدان کتاب در خط 7 و همچنین ایستگاه تبادلی تربیت مدرس در تقاطع خطوط 6 و 7 است.
در کنار افتتاح ایستگاهها و ورودیهای جدید، عملیات اجرایی دو خط جدید 8 و 10 از شبکه مترو تهران رسماً آغاز و البته قراردادهای خوبی در زمینه تولید و تهیه ناوگان حمل و نقلی این شبکه منعقد شد.
افتتاح پست برق کیانشهر در نیمه جنوبی خط 6 به عنوان اولین پست برق مستقل این خط، بهرهبرداری از ورودی سوم ایستگاه بریانک ویژه توانخواهان در خط 7 که ورودی خاصی به شمار میآید، آغاز عملیات حفاری مکانیزه خط 10، شروع عملیات اجرایی خط 8 (از خطوط جدید شبکه مترو تهران)، 7 مورد رفع نواقص در خطوط 3 و 4 مترو (بالاخص خط 3)، پایان عملیات حفاری و اتمام مرحله ساخت تونل در پروژه 10 کیلومتری توسعه جنوبی خط 6 (از دولت آباد تا شهرری و ایستگاه راه آهن سراسری) به همراه آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شمال غربی خط 7 به طول تقریبی 5 کیلومتر(از میدان کتاب تا دانشگاه علوم و تحقیقات) از جمله مهمترین اقدامات اجرایی سال 1402 بود و به این آمار باید بهرهبرداری از 4 ورودی جدید را هم اضافه کرد.
خط 8 مترو تهران با 9 خط دیگر تلاقی دارد و از 11 منطقه تهران عبور میکند و پیشبینی میشود سالانه 300 میلیون مسافر را جابهجا کند؛ 25 سال قبل شرکت چیلکو نخستین ایستگاه مترو تهران را ساخت و امروز نیز بناست خط 8 مترو تهران با همراهی این شرکت تکمیل شود.
خط 10 مترو نیز از مناطق 1 تا 5 و منطقه 22 عبور کرده و در واقع مناطقی را که از شبکه حملونقل ریلی بهره کمتری دارند، پوشش میدهد. همچنین با بهرهبرداری از این خط، کریدور غرب به شرق شبکه حملونقل ریلی تهران تکمیل میشود.
انتهای پیام/