جنجال نایکی با طراحی پیراهن جدید تیم ملی انگلیس عکس

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی و به نقل از نشریه سان، تیم ملی فوتبال انگلیس شب گذشته (شنبه) در چارچوب دیدارهای دوستانه، در ورزشگاه ومبلی لندن میزبان برزیل بود و این بازی را با نتیجه یک بر صفر به میهمان خود باخت.

جدا از دیدن شکست تیم ملی کشورشان، یک موضوع دیگر مردم انگلیس را عصبانی کرد که آن تصمیم خودسرانه شرکت تولید البسه و ملزومات ورزشی نایکی آمریکا برای تغییر رنگ نماد پرچم انگلیس در پشت یقه پیراهن ملی‌پوشان این کشور بود.

نماد صلیب سنت جورج که در پرچم تیم ملی فوتبال انگلیس نیز مشاهده می‌شود، به رنگ قرمز است و حتی برخی طراحی‌ها از پیراهن‌های سه‌شیر در دهه‌های اخیر برگرفته از این نماد بوده است.

 

نایکی اما در تصمیمی بحث‌برانگیز نوار افقی این صلیب را با سه‌رنگ سورمه‌ای، آبی و بنفش پشت یقه پیراهن تیم ملی انگلیس درج کرده که این موجب عصبانیت بسیاری از انگلیسی‌ها شده است. در این میان حتی نشریه سان چاپ لندن، تغییر صورت گرفته در نماد سنت جورج را اهانت‌‌آمیز توصیف کرده است. برخی دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی، این تغییر را به سخره گرفتن رنگ‌های پرچم کشور انگلیس و استفاده ابزاری از آن برای با اهداف تجاری دانسته‌اند.

لیگ برتر فوتبال انگلیس ,

 

در حالی که پیراهن جدید تیم ملی انگلیس به سبب تغییر جنجالی‌‌اش مورد انتقادات فراوانی قرار گرفته، قیمت بالای آن نیز اعتراض‌هایی به همراه داشته است. نسخه اصلی این پیراهن برای بزرگسالان 124.99 پوند و برای کودکان و خردسالان 119.99 پوند قیمت‌گذاری شده است. نسخه کپی این پیراهن نیز 84.99 پوند برای بزرگسالان و 64.99 پوند برای کودکان قیمت دارد.

طراحی بحث‌برانگیز نایکی برای پیراهن جدید سه‌شیر حتی با واکنش گرت‌ساوت‌گیت سرمربی تیم ملی انگلیس و ریشی سوناک نخست وزیر این کشور همراه بوده است. ساوت‌گیت گفت: وقتی که نه خبری از رنگ سفید (در پس زمینه) است نه صلیب قرمز، پس این نشان هیچ ربطی به پرچم سنت‌جورج ندارد.

سوناک هم اظهار داشت: پرچم هر کشور نماد افتخار و هویت آن است و نباید با آن شوخی شود.

لیگ برتر فوتبال انگلیس ,

اعتراض‌های به وجود آمده نایکی را مجبور به پاسخگویی کرده و مدیران این شرکت آمریکایی تأکید کرده‌اند که هرگز قصد اهانت به پرچم انگلیس را نداشته‌اند.

جنجال رخ داده برای پیراهن تیم ملی انگلیس در حالی است که اخیراً نیز تصمیم سران اتحادیه فوتبال آلمان برای پایان دادن به همکاری‌شان با شرکت آدیداس (به‌عنوان یک برند داخلی) پس از 70 سال برای عقد قرارداد با نایکی، با موجی از اعتراض و انتقاد از سوی مردم و رسانه‌های این کشور همراه بوده است. دلیل این تصمیم آلمانی‌ها کسب درآمد بیشتر از محل عقد قرارداد با نایکی بوده که ظاهراً دو برابر رقمی است که آدیداس به آنها پیشنهاد داده بود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.