در ایام تعطیلات دستگاه‌ها کشیک داشته باشند

به گزارش پایگاه خبری خبر آنی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای روز دوشنبه (۲۸ اسفند) طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضائیه، ضمن قدردانی از زحمات و خدمات کلیه همکاران قضائی در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: قاطبه قضات و کارکنان قضائی کشور، دلسوزانه، خیرخواهانه و در راه رضای خداوند، در جهت پیشبرد امور قضائی و حقوقی مردم تلاش می‌کنند. در مجموع، اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته از سوی همکاران قضائی ما در سال ۱۴۰۲، خوب و قابل قبول بود؛ ثمره و نتیجه تلاش‌های برخی از مجموعه‌های قضائی برای مردم ملموس و مشهود بود و ممکن است تلاش‌های برخی دیگر از مجموعه‌های قضائی برای مردم مشهود نبوده باشد اما به هر حال آنها نیز کوشش‌ها و مساعی مطلوبی داشتند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: البته در این بین نباید از نقاط ضعف و نقصان، غافل شویم و ضروری است در جهت رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهیم. برخی از کمبودها و ضعف‌های ما در قوه قضائیه ناشی از شرایط و نبود امکانات است؛ البته باید بتوانیم علی‌رغم این کمبودها، با هماهنگی‌ها و تلاش‌های بیشتر، وظایف و مسئولیت‌های خود را در راستای منافع مردم و کشور به پیش ببریم. مجموعاً در سال ۱۴۰۲ توفیقات خوبی داشتیم؛ البته کمبودها و ضعف‌ها را نیز نباید نادیده بگیریم.

رئیس دستگاه قضا در ادامه نشست امروز تاکیداتی را خطاب به بخش‌های مختلف قضائی برای خدمات‌رسانی هر چه مطلوب‌تر به مردم در ایام تعطیلات نوروز مطرح کرد و در همین راستا گفت: در ایام تعطیلات نوروز، در هر بخش و مجموعه قضائی که با مردم و سایر دستگاه‌ها سر و کار دارد، باید نیروهای کشیک مستقر باشند؛ به هیچ وجه نباید در پیشبرد امور مردم، به بهانه تعطیلات، تأخیر انداخت و نباید کار مردم را به پایان تعطیلات موکول کرد. ممکن است در مراکز و مواردی بواسطه ابزارهای فناورانه از نیروی کشیک غیرحضوری استفاده شود اما تاکید من آن است که در بسیاری از موارد و مراکز، حضور فیزیکی نیروی کشیک ضروری است. همچنین تاکید دارم که نیروهای کشیک در مراکز قضائی، چنانچه می‌توانند و در چارچوب اختیارات قانونی‌شان، امور قضائی مردم را در همان روز تعطیل انجام دهند و این امور را موکول به بعد از تعطیلات نکنند. مقامات قضائی نیز در ایام تعطیلات، بازرسی‌ها و نظارت‌های لازم را نسبت به بخش‌ها و نیروهای کشیک داشته باشند. است؛ توقعات از قوه قضائیه است اما کاری که می‌شود سریع راه انداخت را سریع راه بی‌اندازیم.

وی افزود: اگر می‌شود گره‌ی از گره مردم در ساعات باقی‌مانده کاری باز کرد نگوییم حالا باشد برای بعد.‌

محسنی اژه‌ای بیان کرد: در ایام تعطیلات هر بخشی که احساس کردید مردم و دستگاه‌ها با آن کار دارند حتماً کشیک داشته باشید. اگر نامه‌ای یا پیک فرستاده می‌شود که باید پاسخ آن شود باید حتماً به تقاضا یا مورد متذکر شده رسیدگی شود، در این ایام حتماً سرکشی و نظارت کنید.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.