مشترکات فرهنگی ایران و ازبکستان برای همکاری‌ های دو کشور

به گزارش پایگاه خبری خبر آنی، انسیه خزعلی، در حاشیه شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک با خانم «تنزیلا ناربایوا» رئیس مجلس ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون رئیس جمهور در این دیدار به تفاهم‌نامه در دست بررسی دو کشور اشاره و از گسترش روابط دو کشور که دارای اشتراکات فرهنگی بسیارند، اظهار خرسندی کرد و گفت: امیدوارم در آینده نزدیک شاهد توسعه تعاملات بین دو طرف باشیم.

رئیس مجلس ازبکستان در ادامه نشست با ابراز امتنان از دیدار مجدد با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد.

وی با اشاره به دیدارهای رؤسای جمهور دو کشور گفت: مشترکات فرهنگی و تاریخی دو کشور زمینه مساعدی برای همکاری در زمینه‌های مختلف است.

وی در خصوص راهکارهای افزایش جمعیت در ازبکستان گفت: در کشورمان از سال ۱۹۹۱ تا سال ۲۰۰۰ رشد جمعیت بالایی داشتیم و اکنون جمعیت ما ۳۷ میلیون است.

وی افزود: اقداماتی نظیر اختصاص مرخصی زایمان تا ۳ سال برای زنان، تخصیص یارانه برای فرزند اول، افزایش تعداد مهد کودک‌ها و مراکز آموزشی کودکان شرایط بسیار خوبی را برای افزایش جمعیت فراهم کرده است.‌

در پایان این دیدار، خزعلی از طرف ازبکستانی دعوت کرد در نمایشگاه دستاوردهای علمی و محصولات جمهوری اسلامی ایران که قرار است در سال آینده در جمهوری اسلامی ایران برگزار شود، شرکت کنند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.