گرسنگی دادن اسرای فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی

باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر تاکنون به گرسنگی‌دادن بیش از ۹۰۰۰ اسیر فلسطینی ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرآنی، این سازمان غیردولتی در بیانیه‌ای اعلام کرد: با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی به سیاست گرسنگی‌دادن ۹۱۰۰ اسیر از جمله زنان، کودکان و بیماران پس از ۷ اکتبر ادامه می‌دهد.

این بیانیه می‌افزاید: «علاوه بر این، اسرائیل سیاست محدودکننده‌ای را برای انجام مناسک مذهبی توسط زندانیان مانند نماز، اذان و خواندن قرآن اعمال می‌کند.»

باشگاه اسیران فلسطینی توضیح می‌دهد، پس از ۷ اکتبر، گرسنگی‌دادن به زندانیان همانند بستن غذاخوری و مصادره ذخایر غذایی باقیمانده زندانیان به طرز بی‌سابقه‌ای بدتر شده است.

علاوه بر این، کاهش وعده‌های غذایی و غذای نامناسبی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد، وضعیت سلامتی آنها را تحت‌تأثیر قرار داده است.

گرسنگی‌دادن از خطرناک‌ترین سیاست‌های تحمیل شده توسط اشغالگران پس از ۷ اکتبر، علاوه بر شکنجه و بدرفتاری است که همه زندانیان اعم از زن و مرد و همچنین کودکان بازداشتی را تحت‌تأثیر قرار داده و باعث مشکلات سلامتی به‌ویژه در دستگاه گوارش شده است.

از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، ارتش این رژیم ۷۵۳۰ فلسطینی را دستگیر کرده است که برخی از آنها آزاد و برخی دیگر همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی نیز در همین مدت تهاجمات و دستگیری‌های خود را در کرانه باختری تشدید کرده و به درگیری با فلسطینی‌ها دامن زده است که بر اثر آن ۴۲۵ فلسطینی شهید و حدود ۴۷۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.