چه تضمینی وجود دارد مردم در هر شرایطی پای انقلاب بایستند؟

چه تضمینی وجود دارد مردم در هر شرایطی پای انقلاب بایستند؟

حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا فقدان درک درست از واقعیت های اجتماعی را سبب تفکر کلیشه ای مسئولان و نخبگان کشور دانست و گفت: ما گمان می کنیم که همه مشکلات یک نسخه دارد و مردم باید یک جور فکر کنند و یکدست عمل کنند و اصلاً به تنوع فکری، قومی، نژادی، فرهنگی و دینی جامعه توجهی نداریم و فکر می کنیم که همه باید یکجور فکر کنند، همه یک شعار بدهند و در روزهای عزا همه عزاداری کنند و اگر کسی مخالف این عمل بود منافق و ضد انقلاب و بی دین است در حالی که انسان ها متفاوتند و پیامبر(ص) هم نگاهی که به سلمان داشت با نگاهی که به ابوذر داشت متفاوت بود. امام صادق علیه السلام فرمودند ظرفیت ها متفاوت است باید به این تفاوت ها احترام گذاشت.

مهاجرنیا

وی با بیان این که ما نباید جامعه را صفر و صد ببینیم که هر کس اعتراض کند از خارج هدایت می شود و ضد نظام است، افزود: ما نتوانسته ایم حتی برای مسلمانان میان غم و شادی و جشن و عزا تعادل ایجاد کنیم. دو ماه متمادی محرم و صفر و دهه فاطمیه و محسنیه و غیره عزاداری می کنیم ولی تاکنون ضوابط و قواعد شادی جامعه را تعریف نکرده ایم و مردم را بلاتکلیف رها کردیم و جمعی هم در این خلأء همه چیز را صفر و صد می کنند. اینها واقعیت های اجتماعی دنیای امروز است مگر می شود حکومت اسلامی نسبت به آنها ساکت باشد. مردم از حوزه ها توقع ورود دارند .

این پژوهشگر مسائل سیاسی با تأکید بر این که شبکه های تبلیغی دشمن به شدت از این وضعیت که مردم نسبت به مسئولان حساس شده اند و گوششان آماده شنیدن است استفاده می کنند و به مردم جهت می دهند، گفت: ما تجربه ناگواری دراوایل انقلاب داریم و به دلایل شور و احساسات و بی برنامه گی ،ده ها هزار نفر را رها کردیم و به دامن منافقین گرویدند و امروز آنها در دامان دشمنان ما آماده هستند که اگر اتفاقی بیفتد وارد کشور شوند و شرایط دهه شصت ایجاد بکنند. 

وی با بیان این سؤال که چه تضمینی وجود دارد که مردم زیر این بمباران در هر شرایطی پای انقلاب بایستند، خاطرنشان کرد: همانطور که برخی از خانواده های شهدا و کسانی که برای انقلاب زحمت کشیدند امروز سازمخالف می زنند اگر این شرایط ادامه پیدا کند هیچ بعید نیست اکثریت مردم از انقلاب ناامید شوند؛ بنابراین باید راجع به تحمّل مردم کارشناسی کنیم و واقع بینانه نگاه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا با اشاره به وضعیت معیشتی سخت مردم خوزستان که روی منابع عظیم نفتی و زیست محیطی خوابیده اند، گفت: تحمل این شرایط برای مردم محروم سخت است و کسی که می گوید اصول‌گرا است باید دغدغه معیشت مردم را داشته باشد.

مشروح صحبت های حجت الاسلام مهاجرنیا را اینجا بخوانید.

29214

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.