نخست‌وزیر مالزی: تراژدی غزه، ماهیت خودخواهانه نظم مبتنی بر قوانین غرب را نشان داد

نخست‌وزیر مالزی از استاندارد دوگانه و نگرش غرب به وضعیت غزه انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنی، انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی، در سخنرانی خود در دانشگاه ملی استرالیا در کانبرا گفت: کشورها نباید قوانین بین‌المللی را به صورت گزینشی اعمال کنند. متأسفانه، تراژدی غم‌انگیزی که همچنان در نوار غزه رخ می‌دهد، ماهیت خودخواهانه نظم مبتنی بر قوانین را آشکار کرده است.

وی افزود: واکنش‌های متفاوت غرب به رنج‌های انسانی، استدلال را به چالش می‌کشد.

انور این سوال را مطرح کرد که چرا غرب «در محکومیت حمله روسیه به اوکراین اینقدر پر سر و صدا، تند و صریح بوده و در مقابل خون‌ریزی‌های بی امان بر مردان، زنان و کودکان بیگناه غزه سکوت کرده است».

او گفت که برخی از کشورها، اقداماتی را که توسط آفریقای جنوبی در دادگاه بین‌المللی دادگستری مبنی بر نقض کنوانسیون نسل‌کشی توسط اسرائیل آغاز شده است، «معارض» خوانده‌اند. اسرائیل بارها ادعای نسل کشی علیه خود را رد کرده است. «اما چه چیزی می‌تواند با هر تصور معقولی از نظم مبتنی بر قواعد سازگارتر از توسل به آن ارزش‌ها در مقابل هیئتی متشکل از 17 قاضی باشد؟»

انور گفت که احمقانه است که فکر کنیم این تناقضات "بی توجه باقی خواهند ماند".

ابراهیم گفت که مستقیماً از همتای استرالیایی خود، آنتونی آلبانیز، درخواست کرده است تا کمک‌های مالی به آنروا را بازگرداند، چرا که این آژانس کمک موثرترین کانال برای "کمک به غیرنظامیان محاصره شده" غزه است.

نخست‌وزیر مالزی ادعای تل‌آویو مبنی براینکه که هدفش «نابودی حماس» و نجات بیش اسیران است را زیر سوال برد و گفت: این درگیری سابقه طولانی تری دارد. فلسطینی ها از زمان نکبه یا "فاجعه" که صدها هزار فلسطینی از خاکشان بیرون رانده شدند یا از سرزمین خود فرار کردند، رنج کشیده‌اند. اما حداقل به خاطر خدا دست بردارید - کشتار کودکان، زنان و غیرنظامیان را متوقف کنید.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.