گروه‌های فلسطینی: اسرای صهیونیست تنها با یک قرارداد تبادل فراگیر آزاد می‌شوند

یک منبع در گروه‌های فلسطینی تاکید کرد که مقاومت برای رسیدن به توافقی تلاش می‌کند که جنگ را متوقف کند و همزمان اصولش در مذاکرات حفظ شود.

به گزارش خبرآنی، یک منبع در گروه‌های فلسطینی در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین تاکید کرد که مقاومت موضعگیری خود را به شکل روشن برای میانجی‌ها بیان کرد و انعطاف بالایی برای رسیدن به توافق آتش‌بس نشان داد.

این منبع در ادامه نیز اظهار کرد: مقاومت تمام آنچه را لازم است به میانجی‌ها ارائه کرد تا تلاش‌ها برای رسیدن به آتش‌بس و قرارداد تبادل اسرا نتیجه بدهند اما میانجی‌ها هر بار با تلاش رژیم اشغالگر برای ناکام گذاشتن اقداماتشان و جلوگیری از هرگونه پیشرفتی در مذاکرات مواجه شدند.

منبع یاد شده درباره درخواست‌های سران مقاومت در مذاکرات، بر پایبندی آنها بر چند نکته اصلی شامل خروج نیروهای اشغالگر، بازگشت آوارگان به مناطقشان، بازگشایی گذرگاه‌ها و کمک‌رسانی تاکید کرد و گفت: موضعگیری سران مقاومت در واقع همان موضعگیری اجماع ملی است و سران رژیم اشغالگر باید این را خوب درک کنند.

منبع مذکور در پایان نیز به المیادین گفت: بازگشت و آزادی اسرای اسرائیلی تنها با تصمیم رهبران مقاومت و از طریق یک قرارداد تبادل فراگیر انجام می‌شود، پاسخ نهایی مقاومت در دست میانجی‌ها است و این رژیم اشغالگر است که تا این لحظه از پاسخ دادن امتناع می‌کند.

احمد عبد الهادی، نماینده جنبش حماس نیز سه‌شنبه به المیادین گفت: ایده‌هایی که جنبش در مذاکرات ارائه می‌کند، متکی بر ۲ عامل اصلی است، یکی توقف جنگ و دیگری تحقق شروط مقاومت.

عبد الهادی افزود: جنبش حماس بر این اساس به قاهره رفت که مذاکرات دروازه‌ای برای نزدیک شدن به شروط اصلی شود که آنها را ارائه می‌کند، حماس که هرگز از این اصول دست نخواهد کشید، با روحیه‌ای مثبت و انعطاف بالایی به قاهره رفت.

این نماینده جنبش حماس تاکید کرد: مذاکرات در این فضا در حال انجام است اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر در تمامی مراحل مذاکرات مانع‌تراشی می‌کرد و حتی از (نتایج نشست) پاریس ۲ دست کشید.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.