تنها راه حل ناترازی سوخت بهینه‌سازی است

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: در شرایط فعلی تغییر در قیمت انرژی چندان مطلوب نیست و تنها راه حل، بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور است.

به گزارش خبرآنی، وحیدرضا زیدی‌فرد امروز در نخستین نشست هم‌اندیشی مدیریت انرژی، حساب و بازار بهینه‌سازی با بیان اینکه بد مصرف کردن سبب ناترازی انرژی در کشور شده است، اظهار کرد: ناترازی انرژی از سال‌ها پیش مطرح شده و وزارت نفت در افزایش تولید به‌ویژه انرژی گاز تلاش جدی داشته است.

وی با بیان اینکه در همان سال‌ها نیز اینکه سبد انرژی بر یک انرژی متمرکز شود، هشدارهایی داده شد و سرانجام در شرایط اوج مصرف با بحران روبه‌رو می‌شویم، گفت: در تمام بخش‌های کشور به‌دنبال کنترل مصرف هستیم، رئیس‌جمهوری به‌صورت جدی موضوعات بهینه‌سازی و کاهش مصرف سوخت را دنبال می‌کند.

او با بیان اینکه همه نسبت به اهمیت موضوع آگاه شدند و باید با سرعت بیشتری اقدام کنیم، زیرا در غیر این صورت با چالش‌هایی جدی روبه‌رو می‌شویم، در خصوص ماده ۱۲ گفت که چالش‌های متعددی داشتیم و پذیرش گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس گام بزرگی است و می‌تواند تحول بزرگی در کشور در خصوص بهینه‌سازی انرژی ایجاد کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

ناترازی بهینه

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.