به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، رضامراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مسیر آینده کشور از مدارس میگذرد، در همین راستا سند تحول بنیادین بر تربیت چند ساحتی دانشآموزان تاکید دارد.
وی ادامه داد: در 6 ساحت مورد تاکید سند تحول بنیادین، فرزندان این کشور باید در مدرسه تربیت شوند و ساحتهای تعلیم و تربیت باید همه باهم در هم تنیده باشند تا شاهد تربیت ایرانی اسلامی دانش آموزان باشیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح شهید طغیانی تصریج کرد: طرح شهید طغیانی یک طرح ملی است و همه ساحتهای تربیتی، از جمله توجه به تربیت دینی، فرهنگی و اجتماعی و موارد دیگر مورد تأکید در ورزش زورخانهای در آن لحاظ شده است.
وی با تاکید بر گسترش منش پهلوانی گفت: ابزارهای مورد استفاده در این ورزش هرکدام یک نمونه از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و این طرح در یک کلام نمادی است از حضور سند تحول بنیادین در مدرسه است.
صحرایی در ادامه بیان کرد: نخستین دغدغه وزارت آموزش و پرورش شکلگیری ویژگیهای تربیتی و هویتی در دانشآموزان است، امروز به دنبال تربیت فرزندانی ایثارگر، دستگیر، ماهر و مبتکر در تراز سند تحول بنیادین هستیم و باید این ویژگیها را از سنین پایین آموزش داد و تمرکز بر بازه سنی تولد تا دبستان و شکل گیری ویژگیهای کار گروهی، نظم و ... از سنین پایین در کودکان پایدارتر خواهد بود.
وی با اشاره به تأسیس و فعالیت سازمان تعلیم و تربیت کودک، تصریح کرد: فعالیت سازمان تعلیم و تربیت کودک یک افتخار برای نظام تعلیم و تربیت کشور است تا با تقویت کودکستانها و تمرکز بر سن تولد تا دبستان، زمان طلایی برای یادگیری ویژگیهای خوب با محتوای آموزش و یادگیری مطلوب مورد توجه قرار بگیرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: توجه به سنین پیش از دبستان به معنای عدم توجه به مدرسه یا جابهجایی کودکستان با مدرسه نیست بلکه توجه جدی به سنین پیش از دبستان اهمیت بسیاری دارد و یک نظام تربیتی پیشرو آموزش مولفههای تربیتی را از سن پیش از دبستان شروع میکند.
انتهای پیام/