به گزارش پایگاه خبری خبر آنی، به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست برخط با حضور معاونان آموزش متوسطه، معاونان پرورشی و فرهنگی، رؤسای ادارات آموزش دوره متوسطه و مشاوره استانها، با تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی، گفت: یکی از اتفاقات مهم کشور مسئله انتخابات است، با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هرکسی مخاطبی دارد باید حضور مردم در صحنه مشارکت در انتخابات را ترویج نماید.
وی در این نشست، افزود: آموزش و پرورش و دانش آموزان دوره متوسطه در انتخابات نقش مهمی دارند که به شور انتخابات و مشارکت بیشتر مردم میافزاید.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر مسئله رشد بهداشت روانی دانش آموزان، تصریح کرد: در آموزش و پرورش، جز برنامه ریزی و سیاستگذاری آموزشی برای رشد علمی و پژوهشی دانش آموزان و جامعه، وظیفه رشد بهداشت روانی آنها که باعث بالندگی بهداشت روانی جامعه میشود، نیز مسئله مهم و راهبردی است.
وی در ادامه این نشست، گفت: دانش آموز در مدرسه و زندگی، تجربیات موفق و ناموفق و شکستهای را تجربه میکند که باعث نگرش مثبت یا منفی در ایشان و تواناییهایشان میشود، اگر دانش آموز مهارت لازم برای مواجه با آن را نداشته باشد با چالش روبه رو خواهد شد.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر توجه به مسئله بهداشت روانی، تصریح کرد: از این رو بهداشت روانی و توجه به آن برای برنامه ریزان مهم است و باید در دانش آموزان احساس خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت که زمینه امید آفرینی در نوجوانان میشود را تقویت کرد.
وی در این ارتباط برخط، گفت: دانش آموزانی که خودکارآمدی بالایی دارد برای رسیدن به اهدافش بیشتر تلاش میکند و در صورت شکست، سرخورده نمیشود و پلی برای پیشرفت میسازد.
محمدمهدی کاظمی با اشاره به سند تحول بنیادین، افزود: هدف سند تحول بنیادین هم تربیت چند بعدی و چند ساحتی است و کسب شایستگیهای مختلف از جمله شایستگیهای توسعه فردی نیز مورد تاکید است.
وی در این نشست، اظهار داشت: باید مهارتهای کافی تحصیلی را در دانش آموزان ارتقا داد، که چگونه برنامه ریزی نمایند، چگونه مطالعه کنند، تفکر کردن و ایجاد انگیزه را به آنها آموخت.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر ارتقای مهارتهای دانش آموزان، گفت: همانگونه که به دنبال ارتقای مهارتهای حرفهای معلمان هستیم، برای ارتقای مهارتهای دانش آموزان با هدف ارتقای کیفیت آموزشی نیز باید برنامه ریزی و اقدام کرد.