دانش آموزان۷۰ درصد مدارس مناطق محروم حق خود را در کنکور پس گرفتند

به گزارش سرویس‌خبری مهر؛ رضا مراد صحرایی در دیدار با دانش آموزان تشکل‌های دانش‌آموزی گفت: این مسیری است که پیش از این شروع کردیم و امیدواریم در استان‌ها به خدمت دانش‌آموزان برسیم. وزیر آموزش و پرورش باید ماهی یک بار حداقل نیم ساعت جلوی معلمان و دانش آموزانش قرار بگیرد و اقدامات خود را تشریح کند.

وی با بیان اینکه هر اقداماتی که می‌خواهیم انجام دهیم باید بذران در مدرسه گذاشته شود گفت: اگر فرهنگ خودمان را باید قوی کنیم باید مدارس قوی شود. اگر با مشکل تغذیه مواجه ایم، باید در مدرسه فرهنگ تغذیه و سبک زندگی سالم شکل بگیرد. هر کاری می‌خواهیم بکنیم باید در مدرسه آغاز شود.

صحرایی با بیان اینکه باید واقعیات را در نظر بگیریم گفت: باید به مناطق محروم توجه کنیم اما حتماً همه تأیید می‌کنند که مناطق محروم هم طی سال‌های پس از انقلاب از وضعیت بهتری برخورد شدند. ایران بعد از انقلاب توسعه خود را از مناطق محروم آغاز کرد. کسانی که بی‌سواد بودند در مناطق محروم و حاشیه‌ها بودند که امروز بی سوادی برطرف شده است. ما بهتر شده‌ایم اما این بهتر شدن کم است و باز هم باید بهتر شویم.

وی با اشاره به تأسیس یک مدرسه شبانه روزی در شهرستان بشاگرد گفت: خدا شاهد است که مدرسه‌ای که در شاگرد تأسیس کردیم کمتر در مناطق مرفه کشور یافت می‌شود. در شهرستان جیرفت یک شعبه دانشگاه فرهنگیان خواهیم داشت. خوشبختانه با تدبیر دولت، جنوب استان کرمان یک استان جدید خواهد شد و به این منطقه محروم به عنوان یک استان توجه می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سهم مناطق محروم از دانشگاه‌های برتر کشور پس از تأثیر سوابق تحصیلی به طور محسوس افزایش پیدا کرد. امروز ۷۰ درصد مدارس مناطق محروم سهم خود را پس گرفته‌اند و هزینه‌های هنگفتی که سال‌های قبل برای کنکور می‌شد؛ کاهش پیدا کرده است.

صحرایی با تاکید بر اینکه طراحی همزمان امتحانات نهایی زحمات زیادی دارد؛ گفت: با این حال تمام مطالعات نشان می‌دهد شکل جدید تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور به نفع همه دانش آموزان و تحقق عدالت آموزشی است.

صحرایی با بیان اینکه ۶۹۰۰ مدرسه در ۳۰ ماه ساخته با تکمیل شده است؛ گفت: ۲۱۶۰ طرح ورزشی در مدارس سراسر کشور در ۳۰ ماه گذشته ساخته شده است. المپیادهای دانش آموزی، طرح‌های پدر پسری و مادر دختری که آخر هفته‌ها در مدارس حضور پیدا کنند در این دولت اجرایی شده است که کار کوچکی نیست.

وی با بیان اینکه نباید بگوییم همه معلمان ضعیف هستند؛ گفت: آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش به تقویت سطح علمی معلمان منجر شده است. ۱۴ میلیون نفر ساعت هم برای آموزش ضمن خدمت معلمان داشته‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمک دانش‌آموزان در تحقق عدالت آموزشی گفت: ۶ هزار کلاس درس توسط دانش آموزان بهسازی شد. دانش آموزان در امتحانات نهایی به عملکرد معلم خود به طور مخفیانه نمره می‌دهند و این نمرات دانش آموزان بر رتبه‌بندی معلمان اثر می‌گذارد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.