اکثر صهیونیست‌ها پیروزی مطلق اسرائیل در جنگ غزه را بعید می‌دانند

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اکثر صهیونیست‌ها اعم از یهود و عرب‌ معتقدند «پیروزی مطلق» بر حماس در جنگی که ماه‌هاست در نوار غزه ادامه دارد، ممکن نیست.

به گزارش خبرآنی، این نظرسنجی توسط موسسه دموکراسی رژیم صهیونیستی انجام شده است و روزنامه «تایمز اسرائیل» نتایج آن را امروز چهارشنبه منتشر کرد.

این نظرسنجی نشان داد که ۵۱ درصد از شرکت کنندگان یهودی و ۷۷.۵ درصد از اعراب اسرائیلی معتقدند احتمال کمی وجود دارد که جنگ با پیروزی بر حماس پایان یابد.

با توجه به جهت گیری‌های سیاسی شرکت کنندگان، ۸۴ درصد از حامیان جناح چپ، ۶۳ درصد از میانه و ۵۵ درصد از راست موافق بودند که احتمال «پیروزی مطلق» بر حماس کم است.

نتایج این نظرسنجی پس از آن منتشر شد که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر ژیم صهیونیستی اوایل ماه فوریه گفت رژیم «به پیروزی مطلق نزدیک شده است».

رژیم صهیونیستی بارها ادعا کرده است که جنگ در نوار غزه را قبل از «نابودی» جنبش حماس پایان نخواهد داد و تهدید کرده حملات خود را به شهر رفح در مرز با مصر که حدود ۱.۵ میلیون آواره در آن حضور دارند، گسترش می‌دهد.

از سوی دیگر، این نظرسنجی نشان داد که ۶۳ درصد از یهودیان صهیونیستی مخالف تشکیل کشور فلسطین هستند، در حالی که ۷۳ درصد از اعراب اسرائیلی از آن حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.