ضرورت تقویت همکاری و ایجاد زیرساخت توسعه در سازمان همکاری شانگهای

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: امروزه تقویت همکاری و ایجاد زیرساخت پیشرفت و توسعه در مجموعه سازمان شانگهای بیش از هر زمان دیگری اهمیت ‌یافته است.

به گزارش خبرآنی، مراسم افتتاحیه هشتمین کارگروه سرمایه‌گذاری کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای امروز در سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و با حضور نمایندگانی از این سازمان برگزار شد.

در این مراسم علی فکری - رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران - بیان کرد: امروز شاهد برگزاری نشست هشتمین نشست کارگروه سرمایه‌گذاری سازمان همکاری شانگهای با حضور نمایندگانی از کشورهای عضو در تهران هستیم. برگزاری اولین رویداد رسمی شانگهای در زمینه اقتصادی در ایران، بیانگر اراده سیاسی و ظرفیت فنی جمهوری اسلامی برای برای تشریک مساعی با سایر کشورهای عضو در راستای پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازمان است و امیدواریم دراین راه به عنوان عضو جدید شانگهای از حمایت‌های دوستانمان برخوردار باشیم.

وی ادامه داد: امروزه تقویت همکاری و ایجاد زیرساخت پیشرفت و توسعه در میان مجموعه سازمان بیش از هر زمان دیگری اهمیت‌یافته است. منطقه‌گرایی و همگرایی اقتصادی با رویکردهای اصلاحی و تحول‌خواهانه در نظم موجود اقتصادی بین‌المللی همراه شده و روندهای هنجاری، ساختاری و رفتاری برآمده پس از جنگ دوم جهانی و جنگ سرد، به مثابه پیشران رویکردهای تبعیض‌آمیر، سیاسی و قهرآمیز یک‌جانبه را به چالش کشیده است.

ادامه دارد

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.