هشدار عضو کابینه جنگ اشغالگران درباره «دشواری» دستیابی به اهداف در غزه

شامگاه دوشنبه، یک کانال عبری پیامی تند از سوی وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، به این کابینه را فاش کرد و در آن نسبت به افزایش دشواری دستیابی به اهداف جنگ در غزه هشدار داد.

به گزارش خبرآنی،‌ کانال خصوصی ۱۲ عبری اعلام کرد: وزیر گادی آیزنکوت حدود یک هفته پیش با ارسال نامه‌ای طولانی و مفصل به اعضای کابینه جنگ از تصمیمات شورایی که در آن عضویت دارد، انتقاد کرد.

این کانال افزود که آیزنکوت در نامه خود نوشته‌است: پس از گذشت بیش از چهار ماه از جنگ، شایسته است دستاوردها را ارزیابی و روندهای استمرار و تداوم را بررسی کنیم.

آیزنکوت ادامه داد: به نظر من با پرهیز از تصمیم گیری‌های تعیین کننده و مهم، دستیابی به اهداف جنگ با مشکل رو به افزایش است.

طبق گزارش این کانال، وی در پیام خود ادامه داد: برنامه راهبردی جنگ دچار تزلزل شده‌است که عملاً دستیابی به اهداف جنگ و علاوه بر آن موقعیت استراتژیک حکومت اسرائیل را تهدید می‌کند.

آیزنکوت گفت هدف کاهش توان نظامی و اقتدارگرای حماس و همچنین بازگشت اسیران از نوار غزه و بازگرداندن امنیت به ساکنان غلاف غزه تنها به صورت اندک محقق شده‌است.

وی ادامه داد: پرونده پایان دادن به جنگ به گونه‌ای که غزه تهدیدی برای اسرائیل در آینده نباشد و همچنین امنیت شخصی و ایستادگی اسرائیلی‌ها افزایش یابد، محقق نشده‌است.

آیزنکوت توضیح داد: عملاً سه ماه است که هیچ تصمیم قاطعی گرفته نشده‌است. جنگ بر اساس دستاوردهای تاکتیکی و بدون تحرکات عمده برای دستیابی به دستاوردهای استراتژیک انجام می‌شود.

آیزنکوت ادامه داد که کابینه (شورای) جنگ باید تصمیماتی اتخاذ کند، از جمله انتقال کامل به مرحله سوم که مرحله حملات متمرکز با قرار گرفتن در پشت نوار امنیتی (کمربند) در خارج از نوار غزه و اجرای توافق برای تبادل اسرا قبل از فرا رسیدن ماه رمضان آینده است.

طبق گزارش کانال ۱۲ عبری، تصمیماتی که آیزنکوت خواستار اتخاذ آنها شد همچنین شامل جلوگیری از تشدید تنش در کرانه باختری با نزدیک شدن به ماه رمضان، بازگشت ساکنان راضی اشغالی به خانه‌های خود در شمال و جنوب پس از آواره‌شدن آنها در پی وقوع جنگ و تلاش برای یافتن یک جایگزین غیرنظامی برای حکومت حماس در غزه است.

به نقل از همین منبع، آیزنکوت در پایان پیام خود از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و اصطلاحی که وی ابداع کرده است - پیروزی کامل - انتقاد کرده و گفته‌است که راه درست این است که کابینه جنگ این مفهوم را به طور جدی مورد بحث قرار دهد و عملاً آن را روشن کند.

تاکنون هیچ اظهارنظری از سوی مقامات صهیونیست درباره پیام آیزنکوت صورت نگرفته‌است.

آیزنکوت از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ به عنوان رئیس ستاد ارتش اشغالگر خدمت کرده و پسر و برادرزاده وی در دسامبر ۲۰۲۳ در نبردهای نوار غزه کشته شدند.

اشغالگران از هفت اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته‌اند که علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه و تخریب گسترده زیرساخت‌ها، ده‌ها هزار شهید و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند، بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.