رشد اهدای طلا برای بازسازی عتبات در سال جاری توسط مردم

علی اصغر پور محمدی معاون فرهنگی و جذب ستاد بازسازی عتبات و عالیات کشور، در گفت‌وگو با سرویس‌خبری مهر مستقر در نمایشگاه رسانه‌های ایران؛ اظهار داشت: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات حدوداً ۲۰۰ پروژه در کشور عراق شروع کرده است، که از این تعداد ۱۷۴ آن به مورد آن به اتمام رسیده است و حدوداً ۲۸ مورد باقی مانده است.

معاون فرهنگی و جذب ستاد بازسازی عتبات و عالیات کشور ادامه داد: مهم‌ترین پروژه‌ای است که به اتمام رسیده است، صحن و متعلقات جانبی مربوط به صحن حضرت زهرا (س) بوده که آماده تحویل شده است اما افتتاح آن باید به دست عراقی‌ها انجام شود.

وی افزود: صحن حضرت زهرا (س) یکی از باشکوه‌ترین پروژه‌هایی است که به دست ایرانی‌ها ساخته شده است.

پور محمدی درباره مهم‌ترین پروژه در حال ساخت، گفت: صحن و شبستان‌های حضرت زینب (س) در کربلا یکی از این موارد است. دیگری صحن عقیله است که البته هزینه بالایی دارد.

معاون فرهنگی و جذب ستاد بازسازی عتبات و عالیات کشور گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از میزان کمک‌های مالی مردمی به ستاد را ندارم اما حدوداً ۶۰ الی ۷۰ درصد آنچه پیش بینی شده محقق شده است.

پورمحمدی افزود: اخیراً هم پویش «کاشی» آغاز شده و در حال اجراست مردم هر یک کاشی را ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان خریداری می‌کنند و اسم آن‌ها بر پشت کاشی‌ها نوشته می‌شود و در صحن حضرت زینب (س) نصب می‌شود که این مشارکت خوبی را از سمت مردم داشته است.

وی در خصوص میزان ارائه طلا از سوی مردم گفت: هر زمان که از مردم درخواست طلا شد مردم خصوصاً بانوان طلاهایشان را اهدا کرده‌اند، که این طلاها بیشتر صرف ساخت گنبدها، ضریح، درب و… در عتبات می‌شود.

پورمحمدی افزود: علیرغم تورم و بالا بودن نرخ طلا مشارکت خوبی را شاهد بودیم و نسبت به سال قبل اهدای طلا بیشتر بود.

معاون فرهنگی و جذب ستاد بازسازی عتبات و عالیات گفت: در استان خراسان جنوبی ۵۰ درصد مردم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند اما با این وجود بیشترین میزان مشارکت برای ساخت حرم‌ها و ساختمان‌های عتبات از این استان است. در کل مردم در سراسر ایران ۵ برابر تعهدشان عمل کرده‌اند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.