چهره انصارالله یمن از بی‌تاثیری تصمیم آمریکا بر موضع‌گیری صنعا گفت

یکی از اعضای جنبش انصارالله یمن تاکید کرد، اعلام تصمیم آمریکا برای قرار دادن نام انصارالله در لیست تروریستی آمریکا بار دیگر شکست، سردرگمی، ناکامی، تمام شدن طرح‌ها و توطئه‌های آن و اصرارش بر اتخاذ رویکردهای خصمانه علیه یمن به دلیل حمایت آن از ملت فلسطین و مقاومت آنها در جنگ ظالمانه را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرآنی، «علی القحوم» از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اظهار کرد: آمریکا پس از شکست، سردرگمی، در هم شکستن استکبار آمریکایی-انگلیسی و تثبیت معادله یمن در پشتیبانی از غزه، تصمیم گرفت طرح دسته‌بندی (قرار دادن نام انصارالله در لیست تروریستی) را وارد فاز اجرایی کند و این اقدام بدون شک وضعیت شرم‌آور و شکست مفتضحانه آن در حمایت از اسرائیل و کشتی‌های آن در دریای سرخ را ثابت می‌کند.

القحوم در گفتگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه گفت: این اقدام آمریکا بی‌اثر بوده و میزان توانایی نیروی دریایی یمن در تثبیت معادله نظامی و پشتیبانی از غزه و مردم مظلوم آن را نشان می‌دهد، معادله‌ای که تا توقف حملات اسرائیلی-آمریکایی-انگلیسی و لغو محاصره غزه ادامه داشته و راه‌حل در آنجا و در دست نیروهای جهادگر در غزه بوده و تنش‌های منطقه و دریای سرخ با آن پایان خواهد یافت.

این عضو جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: پافشاری آمریکا، انگلیس و اسرائیل بر تداوم جنگ علیه غزه و رفح درگیری را در منطقه گسترش خواهد داد و همراه با آن عملیات‌های نظامی یمن تشدید می‌شوند و البته گزینه‌ها زیاد هستند و دولت، نهاد نظامی و امنیتی یمن گزینه‌های بازدارنده بسیاری را در اختیار دارد که جنایات آمریکا، اسرائیل و انگلیس در فلسطین، یمن و منطقه را متوقف خواهند کرد.

او در ادامه گفت: این دسته‌بندی تنها عزم و اراده و استواری کشور، ملت و رهبری بزرگ یمن در دادن پاسخی قوی و ویرانگر به حملات مجرمانه آمریکا و انگلیس به یمن را افزایش خواهد داد و ما این رفتار خصمانه و استمرار حملات و ورود به فاز اجرایی این دسته‌بندی را به منزله جنگی بدون پایان می‌دانیم و آنها باید این حملات را متحمل شده و بهای سنگین آن را بپردازند و حملات آتی بزرگتر خواهد بود و متخلف سزای کار خود را خواهد دید.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله شنبه در بیانیه‌ای این تصمیم آمریکا را محکوم کرده و آن را اقدام غیرقانونی دانست که باعث می‌شود آمریکا اعتبارش را در میان اکثر کشورها از دست بدهد.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود تاکید کرد، این آمریکا است که تروریسم را در حق بسیاری از کشورهای جهان اعمال می‌کند و آخرین آن حمایتش از تروریسمی است که رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه اعمال می‌کند و در نتیجه آن بیش از ۲۸ هزار تن به شهادت رسیده و بیش از ۶۸ هزار تن دیگر زخمی شدند.

وزارت خارجه یمن در پایان بیانیه خود بر ثبات و استمرار محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن کشورهای آن و کشتی‌هایی که به سمت بنادر واقع در اراضی اشغالی در حرکت هستند و نیز کشتی‌های دو کشور آمریکا و انگلیس تا زمانی که جنگ ادامه داشته و از انتقال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه ممانعت شود، تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.