آفریقای‌جنوبی: لاهه برای جلوگیری از کشتار جمعی جدید در رفح اقدام کند

آفریقای جنوبی تاکید کرد که با توجه به واقعیت‌های موجود و قتل‌عام فلسطینی‌ها به دست رژیم صهیونیستی، انتظار پاسخ سریع دیوان بین‌المللی دادگستری و اجرای اقدامات فوری در خصوص رفح را دارد.

به گزارش خبرآنی، سخنگوی رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی امروز (چهارشنبه) در اظهارات مطبوعاتی بر لزوم اقدام فوری جهت تضمین جلوگیری از کشتارهای جمعی بیشتر در نوار غزه تاکید کرد و گفت: دیوان بین‌المللی دادگستری باید با توجه به شرایط خطرناک استان رفح در جنوب نوار غزه، از قدرت خود در دفاع از دستوراتش استفاده کرده و تدابیر موقتی را بدون برگزاری جلسه استماع در پیش بگیرد.

او با اشاره به اینکه آفریقای جنوبی در انتظار پاسخ دادگاه است، اظهار کرد: انتظار داریم با توجه به قتل‌های مستمر روزانه، دادگاه با سرعت لازم پاسخ دهد.

این مسوول آفریقای جنوبی در ادامه تصریح کرد که این انتظار بر اساس واقعیت‌هاست.

همچنین این سخنگو به شدت از حمله نظامی بی‌سابقه به رفح ابراز نگرانی کرد و گفت: این مساله به‌منزله نقض جدی توافقنامه کشتار جمعی و حکم دیوان در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ است.

پیشتر نماینده دائم آفریقای جنوبی در سازمان ملل تاکید کرد: حمله اسرائیل به رفح به معنای نادیده گرفتن اقدامات پیشگیرانه‌ای است که دیوان بین‌المللی دادگستری ۲۶ ژانویه علیه اسرائیل اتخاذ کرد.

سخنگوی رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در ادامه گفت: اعلام حمله‌ای گسترده در رفح که به پناهگاهی برای آوارگان تبدیل شده، کوچاندن ملت فلسطین را خونین‌تر کرده و معیشت تقریبا نابود شده آنها را تهدید می‌کند و این به معنای نادیده گرفتن حکم دیوان بین‌المللی دادگستری است.

دولت آفریقای جنوبی سه‌شنبه با ارسال درخواست فوری به دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه، بررسی تصمیم رژیم صهیونیستی برای گسترش دادن عملیات نظامی در رفح و ممانعت از اجرای آن را خواستار شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.