هشدار وزرای خارجه آلمان و فلسطین درباره تحرکات صهیونیست‌ها در رفح

وزرای خارجه آلمان و فلسطین نسبت به عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار دادند.

به گزارش خبرآنی، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین گفت: ما به آتش‌بس‌های انسانی در غزه نیاز داریم و باید روند کمک‌رسانی ادامه داشته و از غیرنظامیان حمایت شود.

به گزارش الجزیره، وی گفت: شهرک‌سازی‌های اسرائیل غیرقانونی و مانع بزرگی در مقابل اجرای راه‌حل تشکیل دو دولت است.

وی از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست اصلاحات بیشتری را انجام دهد.

وزیر خارجه آلمان تأکید کرد: به رسمیت شناختن کشور فلسطین بخشی از راه‌حل جامع‌تر برای پایان دادن به نزاع میان دو طرف است. یک قدرت فلسطینی که قابل اصلاح باشد، می‌تواند در آینده نوار غزه نقش داشته باشد.

وزیر خارجه آلمان نسبت به تصمیم رژیم صهیونیستی برای عملیات نظامی گسترده در رفح هشدار داد و در ادامه از آنچه «حق» رژیم صهیونیستی در «دفاع از خود» خواند، حمایت کرد، اما گفت این به معنای طرد ساکنان است.

در ادامه ریاض المالکی تاکید کرد: حوادث کرانه باختری هشداری درباره تشدید تنش از سوی شهرک‌نشینان است و باید این مسئله متوقف شود. ما تلاش می‌کنیم تا کرانه باختری به غزه دیگری تبدیل نشود.

وی گفت: رفح در معرض حمله و ویرانی است و باید همگان از غیرنظامیان در آنجا حمایت کرده و گذرگاه‌های امن را برای آنها ایجاد کنند. تعداد زیادی از فلسطینی‌ها در غزه از گرسنگی و بیماری می‌میرند و باید نوار غزه را یک منطقه مصیبت‌زده به شمار آورد.

ریاض المالکی تأکید کرد: ما از صحبت درباره موضوع اصلاح تشکیلات خودگردان فلسطین شرمگین نمی‌شویم.

در حالی که جنگ اشغالگران در نوار غزه امروز (سه‌شنبه) وارد صد و سی‌امین روز خود شد، فراخوان‌های بین‌المللی برای دستیابی به آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در حال افزایش است. اشغالگران همچنان تهدید به یورش به شهر رفح می‌کنند؛ جایی که صدها هزار فلسطینی از شمال و مرکز در آنجا حضور دارند.

در این راستا وزارت بهداشت غزه اعلام کرد تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تا امروز به ۲۸ هزار و ۴۷۳ تن و تعداد زخمی‌ها به ۶۸ هزار و ۱۴۶ تن رسیده است. براساس اعلام این وزارتخانه، اشغالگران در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ کشتار مرتکب شده‌اند که ۱۳۳ شهید و ۱۶۲ زخمی بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.