اجرای طرح‌های نوآورانه برای بازنشستگان به کمک نخبگان

به گزارش سرویس‌خبری مهر، رونمایی و ارائه کتاب تغییرات ساختار سنی و سالخوردگی جمعیت در ایران با حضور برخی مسؤولان و مدیران حوزه بازنشستگی انجام گرفت.

مصطفی صالحی راد، مدیرعامل مؤسسه راهبردی بازنشستگی اظهارداشت: این مؤسسه از ۹۴ شروع به کار و تا ۱۴۰۰ فعالیت پژوهشی تولید می‌کرد. ابتدای دولت تا آبان ۱۴۰۲ مؤسسه در تولید آن وقفه افتاد و آقای مسکنی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی خواستند برنامه ۵ گانه داشته باشیم و فعالیت‌ها جدید آغاز کنیم.

وی افزود: این برنامه‌ها در زمینه زنجیره تخصصی دانش در حوزه بازنشستگی با استفاده از جامعه نخبگانی، کسب و کارهای صندوق، نوآوری در حوزه بازنشستگی، مولد سازی، شایسته گزینی مدیران است.

صالحی راد با بیان اینکه در نظر داریم دهه شصتی ها طرح‌های نو آوری در حوزه بازنشستگی داشته باشند، گفت: فراخوان‌های استارت آپی در حوزه خواهیم داشت.

وی بیان داشت: کتاب محتوی نظری دارد و بازنشسته قرار نیست از نیروی مولد به نیروی بازنشسته خانه نشین تبدیل شود چرا که بازنشستگان دغدغه هویتی در سالمندی دارند. ایده‌ها مختلف است و یک زیرساخت در این زمینه با کمک جامعه نخبگان خواهیم داشت.

با اشاره به اینکه رفاه یک شاخصه لازم برای بازنشستگان است، گفت: فارغ از واژه بازنشسته که می‌توان به جای آن از کلمه فرهیخته و پیشکسوت استفاده کرد برنامه‌های خوبی در حوزه راهبردی برای بازنشستگان در دستور کار است.

مدیرعامل مؤسسه راهبردی صبا گفت: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته داریم و بناداریم برنامه‌های مفصلی برای بازنشستگان داشته باشیم.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.