تدریس موسپیدان پایتخت در پاتوق ویژه سالمندان

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، مهدی بصیری با اشاره به پاتوق ویژه سالمندان در منطقه 6 شهر تهران، با بیان اینکه پروژه پاتوق سالمندی اولین اقدام مؤثر در توجه به قشر سالمند محسوب می‌شود، اظهار کرد: این اقدام برای نخستین بار در تهران و در کهنسال‌‌نشین‌ترین بخش تهران اجرایی شد، این پاتوق یک اقدام عملیاتی در دستیابی به عدالت در بهره‌مندی شهروندان جهان دیده از فضاهای شهری است.

وی ادامه داد: ارتقاء نشاط، سلامتی و امید برای شهروندان سالدیده از اولویت‌هایی است که در تنوع برنامه‌های این مرکز مورد توجه ویژه قرار داد و از جمله برنامه‌هایی که در این پاتوق اجرایی می‌شود؛ اجرای برنامه‌های آموزشی در قالب گپ‌وگفت و طراحی بازی‌های مختلف است.

همه اساتید این پاتوق سالمند هستند

معاون شهردار منطقه 6 شهر تهران تصریح کرد: شهروندان منطقه 6 که لقب کهنسال‌نشین‌‌ترین ساکنان پایتخت را به خود اختصاص داده‌اند، ظرفیت عظیمی از تجربه برای مدیریت شهری منطقه نیز محسوب می‌شوند که در همین راستا برای تدریس و اجرای برنامه‌های آموزشی از ظرفیت‌های شناسایی شده بهره می‌گیریم.

بصیری با اشاره به اینکه خوشبختانه این پاتوق با استقبال خوب شهروندان سالمند منطقه همراه است، گفت: یکی از برنامه‌هایی که از سه‌شنبه 10 بهمن ماه در این پاتوق آغاز شده، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با بهره‌مندی از اساتید حوزه سالمندی و اجرای برنامه‌هایی مثل بازی های هوش ،گپ‌وگفت و ‌‌‌‌غیره  با محوریت مشارکت سالمندان است.

معاون شهردار منطقه 6 ضمن دعوت شهروندان سالمند پایتخت به بهره‌مندی از این فضا گفت: این مکان تنها پاتوق ویژه سالمندان است که سالمندان ضمن بهره‌مندی از فضای آرام آن، می‌توانند در کنار یکدیگر لحظات شاد و خاطره‌انگیزی را تجربه کنند و در مدیریت شهری منطقه سهیم شوند.

براساس این گزارش، این پاتوق در خیابان توانیر، بوستان نظامی گنجوی قرار دارد و ساعت 8 صبح الی 17 عصر آماده پذیرایی از جهاندیدگان است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.