رئیسی: انقلاب اسلامی همواره بر پیشرفت دانش تأکید داشته است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در آیین تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای علمی جهانی و احیای باشگاه دانش‌پژوهان جهان طی سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی علم، علم‌افزایی، معرفت‌افزایی و ارتقای علم را همواره مورد توجه داشته است. امام راحل یک عالِم فرزانه بود و ایشان بیش از 50 جلد کتاب نگاشته‌اند که جزو کتب مرجع شناخته می‌شود. مقام معظم رهبری نیز بر رشد و پیشرفت علم و دانش در کشور تأکید دارند.

وی با اشاره به میزان مراکز علمی قبل و بعد از انقلاب، افزود: هم‌اکنون بیش از 100 هزار اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها داریم و سال 1356 حدود 500 مقاله علمی داشتیم و امروز این عدد به 78 هزار رسیده است. هم‌چنین امروزه بیش از 300 مجله‌ی بین‌المللی داریم.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: باید دانش به عرصه اجرا برسد و کارها، فناوری‌پایه باشد؛ رهبر معظم انقلاب همواره بر رشد شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید داشته‌اند تا این علوم، در زندگی مردم موثر باشد.

رئیسی با بیان اینکه جوانان ما ظرفیت بسیاری در این زمینه دارند که باید این استعدادها شکوفا شود، اظهار کرد: البته امروزه رتبه‌های علمی خوبی داریم ولی نباید به آن اکتفا کرد.

خبر تکمیل می‌شود...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.