به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، مسعود کوثری؛ استاد ارتباطات دانشگاه تهران یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه رسانههای ایران را تقویت حوزه عملکرد رسانه ها عنوان و اظهار کرد: تقویت حوزه عملکرد رسانهها، بهویژه مطبوعات و همچنین ایجاد یک جامعه مدنی یا گسترش آن جامعه مدنی بوده که متاسفانه در سالهای اخیر اتفاق نیفتاده است.
این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر هدف از برگزاری نمایشگاه رسانههای ایران تنها جنبه نمایشی آن باشد، فقط یک کار تبلیغی صورت گرفته؛ باید در این برگزاری نمایشگاه یک بازنگری جدی صورت بگیرد، این که قرار است چه موضوعاتی در این نمایشگاه مطرح شود و یا این که نمایشگاه رسانهها چقدر در رشد و تعالی رسانههای ایران موثر است؟
استاد دانشگاه تهران میگوید:«متاسفانه در این سالها علاوه بر اینکه نمایشگاه مطبوعات که حالا به نمایشگاه رسانه های ایران تغییر نام داده، شش سال برگزار نشده است و در این سال ها، آنقدر رسانه متولد شده که باید در نمایشگاه به رشد رسانه ها پرداخته شود. ما حتی در سال های گذشته سمیناری در زمینه رسانه های ایران نداشتیم و حالا تمام رسانه ها دور هم جمع میشوند. بنابراین برگزاری این نمایشگاه و این که قرار است چه رویدادهایی در آن اتفاق بیافتد؛ بسیار مهم است.
نویسنده کتاب «اینترنت و آسیبهای اجتماعی» به برگزاری کارگاه های آموزشی و جلسات پژوهشی در نمایشگاه مطبوعات تصریح کرد: در نمایشگاه رسانه های ایران؛ باید بیشتر جلسات پژوهشی و نشست های تخصصی برگزار شود تا این وقفه چندین ساله تا حدودی جبران شود.
این استاد دانشگاه بیان کرد: به عقیده من هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه رسانه های ایران، تقویت وجه عملکرد مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی باشد و اگر این مهم اتفاق نیفتد، برگزاری نمایشگاه فقط ارائه یک بیلان کاری است.
این پژوهشگر حوزه ارتباطات و رسانه اضافه کرد: دغدغههای زیادی برای اصحاب مطبوعات وجود دارد و مطالبات روزنامه نگاران و صنف رسانه میتواند در این نمایشگاه مطرح بشود اما باید ببینیم مخاطب این نمایشگاه چه کسانی هستند و تا چه اندازه در وزارت ارشاد گوش شنوایی برای این مطالبات وجود خواهد داشت.
انتهای پیام/