مقام صهیونیست: سنوار تا وقتی ارتش، غزه را ترک نکند پرونده اسرا را در یک معامله خاتمه نمی‌دهد

معاون سابق شین بت رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت که یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه، پرونده بازداشت شدگان را در یک معامله خاتمه نخواهد داد.

به گزارش خبرآنی، رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یسرائیل حسون گزارش داد یحیی سنوار نمی‌خواهد همه بازداشت شدگان توافق مورد انتظار بین حماس و رژیم صهیونیستی را به بهانه خروج ارتش اسرائیل از غزه آزاد کند.

این مقام سابق اسرائیلی ادعا کرد سنوار معتقد است که می‌توان درباره خروج ارتش اسرائیل از نوار غزه بر سر اسرای اسرائیلی مذاکره کرد و به همین دلیل او می‌خواهد که بخشی از بازداشت شدگان را آزاد کند نه همه آنها.

در همین زمینه، مقامات اسرائیلی شنبه گفتند که «در حال حاضر هیچ شرایطی وجود ندارد که اجازه دهد مذاکرات آغاز و جنگ در نوار غزه پایان یابد».

این مقامات با تاکید بر اینکه «شرایط ارائه شده از سوی حماس غیرقابل قبول است»، خاطرنشان کردند: «حتی میانجی‌ها نیز درک می‌کنند که این شرایط غیرممکن است و سنوار و حماس خواسته‌های خود را در مذاکرات تشدید کرده‌اند و خواستار خروج کامل اسرائیل از نوار غزه و تضمین‌ها برای بقای حماس در قدرت پس از جنگ شده‌اند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی بدون اشاره به جزئیات بیشتر چهارشنبه گذشته گزارش داد که «قطر به تل‌آویو اطلاع داده که حماس تکمیل قرارداد مبادله اسیران با دولت اسرائیل را تعلیق یا متوقف کرده است».

پیش از این رسانه‌های عبری گزارش داده بودند که به زودی توافقی برای بازگرداندن ۱۳۶ اسیر در نوار غزه در ازای آتش‌بس ۲ ماهه و آزادی صدها اسیر فلسطینی در زندان‌های اشغالگر حاصل خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.