دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه کمک به فراخوان‌های توقف جنگ در غزه را خواستار شد

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه از جامعه جهانی خواست به فراخوان‌ها برای توقف عملیات‌های قتل عامدانه رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان گرسنه در نوار غزه کمک کند.

به گزارش خبرآنی، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در بیانیه‌ای «اقدام ارتش اسرائیل در قتل ۲۰ فلسطینی و زخمی کردن ده‌ها تن دیگر در تیراندازی مستقیم به آنها در حالی که منتظر ورود کمک‌های بشردوستانه به شهر غزه بودند» را به شدت محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست به فراخوان‌ها برای توقف عملیات‌های قتل عامدانه رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان گرسنه در نوار غزه  کمک کند.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در جنایت آشکار دیگری پنج‌شنبه ۲۵ ژانویه جاری ده‌ها غیرنظامی گرسنه‌ای را که منتظر ورود کمک‌های بشردوستانه به شهر غزه بودند با خمپاره هدف قرار داد که در نتیجه آن دستکم ۲۰ تن از آنها به شهادت رسیده و بیش از ۱۵۰ تن دیگر از آنها زخمی شدند و وضعیت تعدادی از زخمی‌ها نیز وخیم گزارش شده است.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، این دیده‌بان در ادامه بیانیه خود اعلام کرد که غیرنظامیان فلسطینی به دلیل نادیده گرفته شدن فراخوان‌ها برای توقف کشتارشان از سوی جامعه جهانی و نهادهای مربوطه، هزینه سنگینی را متحمل می‌شوند.

این دیده‌بان در ادامه بیانیه‌اش تاکید کرد که جامعه جهانی باید به فراخوان‌ها برای توقف کشتار عامدانه غیرنظامیان گرسنه به دست اسرائیل توجه کند.

در ادامه این بیانیه آمده است «ارتش اسرائیل عامدانه از گرسنگی به عنوان یکی از شیوه‌های جنگ علیه غیرنظامیان در شهر غزه و شمال آن استفاده می‌کند و این کار را تنها با مانع‌تراشی در انتقال کمک‌ها به این مناطق انجام نداده بلکه به قتل و هدف قرار دادن آنها هنگام تلاش برای گرفتن کمک‌های محدود ادامه می‌دهد و به این شکل جنایت کشتار جمعی در حق ساکنان نوار غزه را تقویت می‌کند».

همچنین در بیانیه دیده‌بان اروپا-مدیترانه آمده است، آنچه در زمان انتظار برای ورود کمک‌ها به شرق و غرب غزه رخ داد، به منزله بیان آشکار ناتوانی جامعه جهانی و آژانس‌های سازمان ملل در تضمین راهکارهای مناسبی برای انتقال کمک‌ها برای مردم و تاکید آشکاری بر این است که اسرائیل به جنایت کشتار جمعی و سیاست گرسنگی دادن بدون هیچ بازدارنده یا مداخله و در مقابل دیدگان کل جهان ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.