مسکن سازی دولتی آری یا خیر؟

در حال حاضر دیگر کسی نمی‌تواند بدون حمایت‌های دولت صاحبخانه شود. به همین دلیل است که چشم امید بسیاری از متقاضیان مسکن به طرح‌های مسکن سازی دولتی است. اما این طرح‌ها نیز وضعیت مساعدی ندارند و در طی این سال‌ها، هیچ کدام موفق نشدند که واقعاً نیاز به مسکن را برطرف کنند.

طرح‌های دولتی مسکن سازی از عدم محاسبه‌ی تورم ضربه می‌خورند. به این معنی که به هنگام محاسبه‌ی هزینه‌های ساخت و ساز، وضعیت تورم را در نظر نمی‌گیرند. در نتیجه، پروژه‌ها بعد از مدتی تعطیل می‌شود و در نهایت قیمت مسکن افزایش پیدا می‌کند.

خیلی از مردم دیگر قادر به خرید مسکن نیستند و ناچارند به اجاره نشینی ادامه دهند. نسل‌های جدید نیز مدت‌ها است که خرید خانه را فراموش کردند و به چشم آرزویی دور و دراز به آن نگاه می‌کنند.

در وضعیت کنونی، تنها راهی که برای متقاضیان مسکن باقی می‌ماند، ثبت نام در طرح‌های دولتی مسکن سازی است. اما شرایط ثبت نام در همین طرح‌ها نیز به قدری دشوار و پیچیده است که دهک‌های پایین جامعه، نمی‌توانند از مزیت‌های آن بهره مند شوند. تجربه‌ی مسکن مهر و حضور قدرتمند دلالان در بازار خرید و فروش‌های این واحدها نشان داد که در نظر نگرفتن شرایط دهک‌های پایین درآمدی، باعث می‌شود که واحدهای ساخته شده در نهایت به دست دلالان بیفتد.

منبع : مهر
برچسب ها :

دولتی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.