به گزارش پایگاه خبری خبر آنی، مهدی گلشنی، با اعلام اینکه شهرداریهای مناطق تا حد امکان، مطالعات پروژهها به ویژه طرحهای مربوط به معابر کمتر از ۳۰ متر را خودشان انجام دهند، گفت: انتظار داریم مناطق صرفاً موارد بسیار مهم را که از آثار و نتایج فرامنطقهای برخوردارند به سازمان حمل و نقل و ترافیک بسپارند.
وی در مورد مسیرهای ویژه دوچرخهسواری در پایتخت با تأکید بر اینکه توسعه مسیرهای دوچرخهسواری در دورههای مختلف مدیریت شهری با فراز و فرود همراه بوده است، گفت: حذف یا اصلاح مسیرهای دوچرخهسواری که اثرات و عوارض اجتماعی دارد، نیازمند مطالعات همه جانبه است و مطالبات مردمی میبایست مورد توجه قرار گیرد.
گلشنی، لزوم انجام اقداماتی در راستای سیاست پیادهمحوری مدیریت شهری همچون توسعه پیادهراهها را مورد تأکید قرار داد و با اعلام اینکه آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک یک امر ضروری است، گفت: هر چه در حوزه آموزش ورود کنیم، کم است و توسعه آموزش باید همواره در اولویت قرار بگیرد تا مخاطبان و ذینفعان آن افزایش پیدا کند، چرا که از نظر ما هر چه در موضوع آموزش هزینه کنیم، در واقع سرمایهگذاری کردهایم و آموزش را فرآیندی مستمر و همیشگی میدانیم.
مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با تأکید بر لزوم نوسازی گاردریلها و تجهیزات ترافیکی، خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود فضای پارک حاشیهای در مناطقی همچون منطقه ۳ که از نظر سطح پوشش حمل و نقل عمومی نیز دچار فقر هستند، ضمن افزایش مسیرها و ایستگاههای مترو و اتوبوس، اعمال قانون از سوی پلیس راهور و جلوگیری از پارک دوبل ضرورت دارد.