فعالان غزه خواستار ثبت عبارت «آتش‌بس» در برگه‌های انتخابات مقدماتی آمریکا شدند

فعالان صلح غزه در راستای حمایت تمام‌قد جو بایدن از جنایت‌های تل‌آویو در نوار غزه، از رای‌دهندگان آمریکایی خواسته‌اند که به جای نام نامزدها در برگه انتخابات مقدماتی، عبارت «آتش‌بس» را بنویسند.

به گزارش خبرآنی، همزمان با تداوم جنایات بی‌امان رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به شهادت رسیدن بیش از ۲۵ هزار فلسطینی در این باریکه، گروه «به آتش‌بس رای دهید» به عنوان ائتلافی از گروه‌های محلی ضدجنگ می‌گوید که این تلاش آنها به آمریکایی‌ها این امکان را می‌دهد که برای خشم این فعالان علیه جو بایدن، صدایی بدهند و بتوانند خشم خود را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت‌های رئیس‌جمهور آمریکا از این جنایات ابراز کنند.

طبق گزارش تلویزیون «تی‌آرتی‌ ورلد»، این کارزار حامی صلح غزه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: برای سه ماه است که جهان نظاره‌گر تداوم بدتر شدن جنگ در غزه است و در عین حال دولت بایدن تمامی درخواست‌ها برای آتس‌بس و خاتمه حمایت‌های آمریکا از اسرائیل را رد کرده است.

این فعالان در ادامه بیانیه خود نوشتند: بنابراین ما مبارزه خودمان را به سمتی پیش می‌بریم که برای دموکرات‌ها مهم است؛ صندوق‌های رای! درحالی که احتمالا جو بایدن نامزد نهایی این حزب خواهد بود، اما باید بداند که اگر به رای‌دهندگانش گوش ندهد، این مسیر برای او طولانی و دشوار خواهد شد.

امروز – سه‌شنبه – انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواهان و هم‌چنین دموکرات‌ها در ایالت نیوهمپشایر آمریکا برگزار خواهد شد. البته نام جو بایدن بر روی برگه‌های رای نخواهد بود زیرا او این رقابت را نادیده گرفته است. او در دسامبر ۲۰۲۲ نامه‌ای را به «کمیته ملی دموکرات‌ها» ارسال کرد و خواستار برهم زدن این سنت تقریبا ۱۰۰ ساله شد که چرا باید اولین انتخابات مقدماتی حزبش در ایالت نیوهمپشایر برگزار شود. تصویب این نامه خشم مقامات نیوهمپشایر را برانگیخت. با این حال، کارزاری از حامیان رئیس‌جمهور کنونی آمریکا که از قضا تحت حمایت بایدن هم نیستند قرار شده نام «آقای بایدن» را شخصا در برگه‌های رای بنویسند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.