درخواست اتحادیه عرب از شورای امنیت برای تصویب قطعنامه الزام‌آور جهت توقف جنگ غزه

نمایندگان دائم اتحادیه عرب با صدور قطعنامه‌ای از شورای امنیت خواستند برای توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه یک قطعنامه الزام‌آور تصویب کند.

به گزارش خبرآنی، نمایندگان دائم این اتحادیه امروز دوشنبه در پایان نشست فوق‌العاده خود که به درخواست فلسطین و به ریاست مراکش در قاهره برگزار شد، قطعنامه صادر کردند.

اتحادیه عرب در قطعنامه خود از شورای امنیت خواست تا در بر عهده گرفتن مسئولیت های خود برای حفظ صلح و امنیت بین المللی کوتاهی نکند و قطعنامه‌ای الزام آور برای توقف جنایات گسترده و سیستماتیک رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین اتخاذ کند.

در این قطعنامه از ایالات متحده آمریکا و کشورهایی که استانداردهای دوگانه را اتخاذ می‌کنند و از تجاوزات رژیم صهیونیستی در شورای امنیت حمایت می‌کنند، خواسته شده مواضع منطبق با قوانین بین المللی را اتخاذ کنند و خواستار آتش بس کامل و پایدار در غزه شوند.

اتحادیه عرب در قطعنامه خود خواهان اتخاذ مواضعی شد که رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند تجاوزات خود به مردم فلسطین را متوقف، از نوار غزه عقب‌نشینی کند و ضمن رفع محاصره آن طرح‌های خود برای آوارگی اجباری فلسطینی‌ها را کنار بگذارد.

همچنین اتحادیه عرب در قطعنامه خود تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و محاصره تحمیلی مسجدالاقصی را محکوم کرد که بیش از ۱۰۰ روز است ادامه دارد.

در این قطعنامه از آفریقای جنوبی بابت شکایت قانونی علیه رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری قدردانی شده  و از کشورهایی که مایل به برقراری عدالت هستند خواسته شده مدارک و شواهد بیشتری درباره وضعیت فلسطین به این دیوان ارائه کنند.

نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب پیش از این گفته بود کشورش روز چهارشنبه از این اتحادیه درخواست کرده درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد. 

دیوان بین‌المللی دادگستری ۱۱ و ۱۲ ژانویه دو جلسه علنی را به عنوان بخشی از آغاز رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت علیه مردم غزه برگزار کرد.

جنگ غزه در حالی وارد صد و هشتمین روز خود شده است که بیش از ۲۵ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۶۳ هزار فلسطینی دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.