جذب بیش از هزار مربی در آموزش و پرورش استثنایی تا پایان سال

به گزارش سرویس‌خبری مهر، حمید طریفی حسینی در نشست خبری امروز با اشاره به برگزاری سومین آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ گفت: در این آزمون استخدامی که ۲۱ مهربرگزار شد؛ هزار مربی امور آموزش معلولان جذب سازمان آموزش و پرورش استثنایی شدند. نتایج این آزمون هم طی هفته گذشته، اعلام شد.

وی درباره جزئیات این آزمون و آمار پذیرفته شدگان گفت: در این آزمون فقط افرادی می‌توانستند شرکت کنند که دارای حداقل مدرک لیسانس کاردرمانی و گفتاردرمانی بودند. البته تعداد فارغ التحصیلان این رشته‌ها در کشور کم است؛ به همین دلیل در این آزمون ۲۴۱۶ نفر ثبت نام کردند که از این بین ۱۶۷۳ نفر در آزمون حاضر شدند.

طریفی حسینی با بیان اینکه برای استخدام مربیان هم مصاحبه‌های تخصصی برگزار کردیم گفت: ۱۱۶۸ نفر طی فرایند چند برابر ظرفیت برای شرکت در ارزیابی تکمیلی آزمون مربی اموز آموزش معلولین مجاز شدند که از این بین ۵۲۵ نفر در مرحله اول قبول نهایی شدند؛ تلاش می‌کنیم با مشارکت استان‌ها هر چه سریع‌تر امکان فعالیت این ۵۲۵ نفر را در مدارس استثنایی فراهم کنیم به طوری که همزمان بتوانند دوره‌های ضمن خدمت را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به خالی ماندن ردیف‌های استخدامی آزمون مربی امور آموزش معلولین و نیاز سازمان آموزش و پرورش استثنایی در جذب مربی گفت: با هماهنگی با معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارتخانه تلاش می‌کنیم تا ۵۴۱ نفر دیگر را در مرحله تکمیل ظرفیت برای ارزیابی تکمیلی فرابخوانیم. به زودی دفترچه تکمیل ظرفیت را منتشر کنیم و تلاش می‌کنیم برای افرادی که موفق نشدند به مرحله ارزیابی تکمیلی برسند، تا قبل از پایان سال مجدداً مرحله تکمیل ظرفیت را تعیین تکلیف کنیم.

در حال تکمیل…

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.