آیین جشن تکلیف ۲۰۰ دانش آموز مدارس دخترانه بهاباد برگزار شد

به گزارش سرویس‌خبری مهر، امام جمعه بهاباد، ظهر چهارشنبه در مراسم جشن تکلیف ۲۰۰ دانش آموز مدارس دخترانه بهاباد ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان، تعلیم و تربیت را وظیفه معلمان و والدین دانست و اظهار کرد: بزرگترین جشن دانش‌آموزان، جشن عبادت و زمانی است که انسان به سن تکلیف می‌رسد و خداوند امر به عبادت کرده و باید احکام خدا را بداند و به آن‌ها عمل کند.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی بیان کرد: فرا رسیدن سن تکلیف یک موهبت الهی است و عمل به واجبات و دستورات دینی با رسیدن سن تکلیف موجب سعادت دنیا و آخرت می‌شود.

امام جمعه بهاباد گفت: نماز، عبادت و حجاب از واجبات اسلام است و برای رسیدن به کمال انتظار است شما دانش آموزان به عنوان نسل آینده ساز جامعه در راستای حفظ آرمان‌های انقلاب، شهدا، به ویژه شهید سلیمانی‌ها تلاش کنید و در مقابل توطئه‌های دشمن هوشیار باشید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد افزود: اینکه دختران زودتر از پسران مکلف می‌شوند نشانه این است که شما دختران زودتر به سن پختگی و فهم مطالب ارزشی می‌رسید پس لازم است قدر این فرصت را بدانید تا همیشه مورد لطف پروردگار باشید.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهاباد نیز در این مراسم اظهار کرد: جشن عبادت، جشن آغاز مرحله‌ای است که دانش آموزان فرصت پیدا می‌کنند تا با خدا پیوند و ارتباط برقرار کنند و هدف از برگزاری این آئین، تکریم شخصیت اجتماعی و فردی دانش آموزان و فراگیر شدن مراسم دینی در خانواده هاست.

علیرضا قطب الدینی بر ضرورت نهادینه شدن معارف و مفاهیم اخلاقی بین دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: برنامه اولویت‌دار اداره آموزش و پرورش، نهادینه کردن معارف، مفاهیم اخلاقی و تربیتی در بین دانش‌آموزان است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.