بلژیک حمایت خود را از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی اعلام کرد

معاون نخست‌وزیر بلژیک حمایت خود را از استدلال‌های آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی ابراز کرد و گفت: «بلژیک نمی‌تواند در مقابل تهدید نسل‌کشی در غزه سکوت کند.»

به گزارش خبرآنی، پترا دو سوتر، معاون نخست‌وزیر بلژیک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ما باید در برابر تهدید نسل‌کشی اقدام کنیم. من دوست دارم بلژیک مانند آفریقای جنوبی در دیوان دادگستری بین‌المللی اقدام کند. من این را در داخل دولت بلژیک پیشنهاد خواهم کرد.»

به نقل از آناتولی، سوتر قبلاً اعلام کرده بود «زمان تحریم اسرائیل فرارسیده است. بمباران غیرانسانی است. واضح است که اسرائیل درخواست‌های بین‌المللی برای آتش‌بس را نادیده می‌گیرد.»

وی با ابراز نگرانی از مرگ روزانه کودکان در غزه، از دولت بلژیک خواست تا تحریم‌های تجاری علیه رژیم صهیونیستی را اجرا کند.

آفریقای جنوبی در ۲۹ دسامبر شکایتی را تنظیم و تأکید کرد اسرائیل با اقدامات خود در غزه از ۷ اکتبر کنوانسیون ۱۹۴۸ سازمان ملل در مورد جلوگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی را نقض کرده است.

انتظار می‌رود جلسات رسیدگی به این پرونده اواخر این هفته در لاهه برگزار شود. ترکیه، بولیوی و مالزی قبلاً حمایت خود را از شکایت ارائه شده توسط آفریقای جنوبی ابراز کرده‌اند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک‌هفته‌ای جمعه اول دسامبر (دهم آذر) بار دیگر ازسرگرفته شد.

طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، جنایات صهیونیست‌ها تاکنون ۲۳ هزار و ۲۱۰ شهید و بیش از ۵۹ هزار ۱۶۷ مجروح برجای گذاشته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.