توسعه زنجیره ارزش‌های راهبردی استان‌ها با کمک دانش‌بنیان‌ها

به گزارش خبرنگار خبرآنی، جواد وزیری در نشست خبری اولین همایش گفتگوی ملی نخبگان که امروز شنبه ۱۶ دی ماه در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان، فلسفه حضور وزارت کشور در این همایش و این جریان را شعار دولت سیزدهم و وزارت کشور تحت عنوان حکمرانی استانی عنوان کرد و گفت: معتقدیم باید مسائل استانی را به نیروهای درون استان بسپاریم.

مشاور وزیر کشور ایجاد زیرساخت های همکاری و تشکل یابی برای هموار کردن مسیر پیشرفت را از اقدامات مهم این وزارتخانه برشمرد و گفت: وزارت کشور در راستای حل مسائل کشور در تلاش است تا زیر ساخت‌هایی را فراهم کند و رویکرد این وزارتخانه در حل مسائل، استفاده از نخبگان به عنوان نیروهای تحول‌گرا است.

وزیری با بیان این مطلب که در برخی مسائل با خلا حکمرانی مواجه هستیم و نه کمبود دانش، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری باید از حلقه های میانی استفاده کرد، یعنی نیرویی که در میانه مردم و حاکمیت قرار دارد و می تواند به تصمیم گیری در حل مسائل کشور کمک کند.

وی ادامه داد: امروز با مصائبی چون خشکسالی، جوانی جمعیت، تصادفات، آلودگی هوا و تولید ملی و صادرات مواجه هستیم و برای حل آن نیاز به حضور نخبگان داریم و اگر این نیرو در میدان نباشد، نخواهیم توانست یکپارچگی اقدامات را فراهم و در واقع بر تنوع اقدامات غلبه کنیم.

مشاور وزیر کشور ضمن اشاره به اینکه هیات های اندیشه ورز گروه های جهادی هستند که پای مسائل کشور ایستاده اند، اظهار کرد: در حال حاضر وزارت کشور علاوه بر موضوع هیات های اندیشه ورز، ۲ موضوع دیگر را با نخبگان در میان گذاشته و پیش می برد. نخست تشکیل ستادهای اقتصاد دانش بنیان است که سال گذشته از همه استان ها خواستیم این ستاد تشکیل شود و نیروهای فناور به صورت مستمر در این جلسات حضور یابند.

وزیری افزود: طرح دیگری که وزیر کشور از استان ها مطالبه کرده است، توسعه زنجیره ارزش های راهبردی استان ها است که در حال حاضر در شورای مدیریت و برنامه ریزی استان ها کارگروهی تشکیل شده و همه استان ها با کمک شرکت های دانش بنیان، حلقه های مفقوده این زنجیره را شناسایی می کنند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.