تظاهرات سراسری مراکشی‌ها در حمایت از مردم فلسطین

هزاران تن از شهروندان مراکشی برای اعلام همبستگی با ساکنان غزه تظاهراتی را در چندین شهر تحت شعار «وفاداری به شهدا» برگزار کردند.

به گزارش خبرآنی، شهروندان مراکشی در شهرهای الرباط، المحمدیه، الدار البیضاء، تنغیر وفاس، القصر الکبیر، طنجه، أکادیر، تزنیت، وجده، تازه، الراشیدیه و آسفی تظاهراتی را در حمایت از ساکنان نوار غزه و در محکومیت جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه برگزار کردند.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بر لزوم حمایت از نوار غزه به دلیل حجم ویرانی‌های حاصل از جنگ کنونی تاکید کردند.

تظاهرات سراسری مراکشی‌ها در حمایت از مردم فلسطین

آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی ترور صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در لبنان را محکوم کردند.

رسانه‌های لبنانی عصر سه‌شنبه از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه المشرفیه ضاحیه جنوبی بیروت ناشی از حمله یک پهپاد اسرائیلی به دفتر حماس در ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند.

در این حمله العاروری همراه با دو تن از فرماندهان گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در بیروت و چند تن دیگر از کادر این جنبش در این حمله به شهادت رسیده و چند تن دیگر زخمی شدند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین شعارهایی را در حمایت از فلسطین و مقاومت فلسطینیان سردادند و مخالفت خود را با هرگونه تلاش برای کوچاندن اجباری مردم فلسطین از اراضی‌شان را اعلام کردند.

تظاهرات سراسری مراکشی‌ها در حمایت از مردم فلسطین
«از نهر تا بحر فلسطین آزاد خواهد شد»

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر (دهم آذر) بار دیگر از سر گرفته شد.

طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، جنایات صهیونیست‌ها تاکنون ۲۲ هزار و ۶۰۰ شهید و بیش از ۵۷ هزار مجروح برجای گذاشته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.