ساخت شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری با وجود جنگ غزه ادامه دارد

۹ شهرک غیرقانونی جدید از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در ۷ اکتبر، در کرانه باختری ظاهر شده‌اند.

به گزارش خبرآنی، سازمان غیردولتی Peace Now در یک مطالعه جدید دریافته که از زمان آغاز جنگ در نوار غزه، تعداد شهرک‌سازی‌های غیرقانونی و مسیرهای جدید (۱۸ مسیر) برای شهرک‌نشینان به طور «بی‌سابقه» در کرانه باختری اشغالی افزایش‌یافته است.

به نقل از فیگارو، به گفته این سازمان ضد استعماری، از زمان آغاز جنگ در ۷ اکتبر، ۹ شهرک غیرقانونی در کرانه باختری پدیدار شده‌اند.

کرانه باختری، سرزمینی که از سال ۱۹۶۷ توسط ارتش صهیونیستی اشغال شده، از زمان آغاز جنگ در غزه افزایش شدید خشونت شهرک‌نشینان را تجربه کرده و همچنین با افزایش فعالیت‌های برخی شهرک‌نشینان با هدف «به حاشیه راندن» فلسطینیان در آنجا روبه‌رو بوده است.

حدود سه میلیون فلسطینی در کرانه باختری اشغالی زندگی می‌کنند، سرزمینی که ۴۹۰۰۰۰ صهیونیست نیز در شهرک‌های غیرقانونی در آن زندگی می‌کنند که طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی تلقی می‌شوند اما توسط رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته شده‌اند.

چندین رهبر طرف‌دار شهرک‌های غیرقانونی در حال حاضر به عنوان وزیر در دولت بنیامین نتانیاهو هستند که در ایجاد «یک محیط سیاسی» مطلوب برای توسعه پروژه‌های برخی شهرک‌نشینان کمک می‌کنند.

اقدامات خشونت‌آمیز شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری در سال ۲۰۲۳ رکوردی را به ثبت رساند و سازمان ملل ۱۲۲۵ حمله توسط شهرک‌نشینان به فلسطینیان را در طول سال ثبت کرده است.

ایالات متحده در اوایل ماه دسامبر تحریم‌هایی را علیه ده‌ها شهرک‌نشین اعمال کرد که اکنون از ورود به خاک آمریکا منع شده‌اند. کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که فرانسه «تصمیم گرفته است تا اقداماتی» علیه برخی شهرک‌نشینان «افراطی» اتخاذ کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.