بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا| برنامه دیدارهای ایران مشخص شد

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران فردا (پنجشنبه) به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا - اقیانوسیه راهی شهر بانکوک تایلند می‌شود.

 

اهمیت این رویداد از آن جهت است که تیم قهرمان موفق به کسب سهمیه پارالمپیک 2024 پاریس می‌شود و ملی‌پوشان ایران نیز امیدوارند که این سهمیه را در تایلند قطعی کنند.

مسابقات قهرمانی آسیا از روز 12 ژانویه (جمعه 22 دی ماه) در دو بخش مردان و بانوان آغاز می‌شود و تا 20 ژانویه ادامه خواهد داشت.

تیم ایران که پس از کسب عنوان سوم در جام جهانی و مقام سوم در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به‌عنوان بهترین تیم آسیا در سال 2023 نیز انتخاب شد، در این مسابقات به همراه تیم‌های تایلند، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و چین در گروه A قرار دارد. در گروه B نیز افغانستان، عربستان، نیوزیلند، فیلیپین و امارات حضور دارند.

تیم‌های حاضر در هر گروه به صورت دوره‌ای با هم مسابقه می‌دهند تا رده‌بندی هر گروه مشخص شود. در ادامه دو تیم برتر گروه B که از تیم‌های ضعیف‌تری تشکیل شده است، به جمع تیم‌های گروه A می‌پیوندند تا چهره هشت تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی مشخص شود.

برنامه دیدارهای تیم ایران در مرحله گروهی به شرح زیر است: (ساعت بازی‌ها به وقت محلی است)

- ایران و کره جنوبی 13 ژانویه (23 دی) ساعت 13:30

- ایران و تایلند 14 ژانویه (24 دی) ساعت 12:30

- ایران و ژاپن 15 ژانویه (25 دی) ساعت 14:30

- ایران استرالیا 16 ژانویه (26 دی) ساعت 13

- ایران و چین 17 ژانویه (27 دی) ساعت 12:30

دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی 18 ژانویه (28 دی)، مرحله نیمه نهایی 19 ژانویه (29 دی) و رده‌بندی و فینال نیز روز 20 ژانویه (30 دی) برگزار می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.