خاندوزی: نرخ بیکاری پاییز امسال به 7.6 درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری امروز خود ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: هدف‌گذاری تیم اقتصادی دولت برای سال 1402 متمرکز بر انضباط‌بخشی بر حوزه مالی دولت اعم از ثبات کلان در اقتصاد کلان و نرخ ارز و کاهش کسری بودجه‌های دولت و کم‌کردن قدرت قدرت موتورهای ایجاد تورم در اقتصاد ایران که اولویت شماره یک کشور است.

وی افزود: هم‌چنین تسهیلگری فضای اقتصاد برای فعالان نیز بخش دیگری از اهداف ستاد اقتصادی دولت است.


سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: کاهش تورم تلاش از صدر تا ذیل دولت بوده است؛ سیاست‌های کنترل تورم اعم از ثبات در بازار ارز و کاهش نرخ رشد نقدینگی مستمراً توسط ستاد اقتصادی و شخص معاون اول رئیس‌جمهور پیگیری می‌شده و امروز ثمرات کنترل نقدینگی را شاهد هستیم.


خاندوزی گفت: در آذرماه بر خلاف رویه ماه‌های قابل شاهد بودیم 0.7 درصد تورم نسبت به آبان افزایش داشت؛ این افزایش ناشی از مشکلات هزینه‌ای چند قلم کالای خاص در خوراکی‌هاست و به‌علت اختلال در تولید گوشت قرمز منجر شد به اینکه تورم خوراکی‌ها به بیش از 4 درصد در آذرماه برسد.

وی اظهار داشت: برای رفع این مشکل وزارت جهاد تلاش کرده بخشی از مسئله را از طریق واردات موقت رفع کند و ماهانه 6 هزار تن برای گوشت گرم و 8 هزار تن برای تامین گوشت منجد وارد بازار می‌شود و کمک می‌کند این اختلال موضعی رفع شود تا شاهد اثر منفی بر هدفگذاری ضدتورمی دولت نباشیم.

سخنگوی اقتصادی دولت بیان کرد: مرکز آمار ایران گزارش بازار کار پاییز 1402 را منتشر کرد و نرخ بیکاری در این فصل به 7.6 درصد کاهش یافته که تقریبا کم‌ترین نرخ بیکاری در دو دهه کشور است. البته نرخ مشارکت در کار هم 0.5 درصد افزایش داشته که نشانه‌ی خوبی است.

ادامه دارد...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.