تقدیر هنیه از خبرنگاران برای بازتاب واقعیت‌های موجود در غزه

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به شهادت بیش از 100 خبرنگاران در حملات سه ماه اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از نقش خبرنگاران فلسطینی در بازتاب ابعاد جنایات و کشتارهایی که دشمن در حق فلسطینی‌ها مرتکب می‌شود، تقدیر کرد.

به گزارش خبرآنی، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سخنرانی که به مناسبت «روز وفاداری به خبرنگار فلسطینی» در جمع اهالی رسانه این کشور داشت، گفت: در حملات اسرائیل به غزه، بیش از ۱۰۰ خبرنگار در حالی که ابعاد جنایات و کشتارهایی را که در حق مردم فلسطین انجام می‌شود، بازتاب می‌دادند، به شهادت رسیدند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، هنیه به این مناسبت اظهار کرد: در روز وفاداری به خبرنگار فلسطینی تنها می‌توانم به تمام چهره‌های رسانه‌ای و خبرنگاران فلسطینی که جان خود را برای انتقال تصاویر، واقعیت‌ها، قهرمانی و مقاومت مردم و مقاومت ما و نیز انعکاس ابعاد جنایات و کشتارهای وحشیانه و فجیعی که اشغالگران صهیونیست در حق مردم فلسطین مرتکب می‌شوند، به خطر انداختند، درود بفرستم و به آنها افتخار کنیم.

او در ادامه گفت: سلام به شما که در بهشت جاویدان هستید و درود به شما که در میدان جنگ هستید، شما در حال عمل به وظیفه خود هستید و هر کاری را که لازم است، انجام می‌دهید.

بر اساس آمار دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه، تعداد شهدای خبرنگار در جریان حملات سه ماه اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۰۶ تن رسیده و آنها یا در حملات مستقیم دشمن صهیونیستی به کادر خبری و یا هدف قرار گرفتن خانه‌هایشان در غزه به شهادت رسیده‌اند.

همچنین مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین امروز یکشنبه اعلام کرد که جنبش حماس یکشنبه در بیانیه دیگری به همین مناسبت اعلام کرد: روز وفاداری به خبرنگار فلسطینی در واقع مناسبت ملی مهمی برای تقدیر از این قهرمانان فداکار است که در نبرد دلاورانه مردم ما (طوفان الاقصی) در کنار مردمشان ایستادگی کردند و امروز نیز ایستاده‌اند.

حماس در ادامه بیانیه خود آورد، خبرنگاران دردها، آرزوها و امیدهای خود را زندگی می‌کنند و به دلیل حملاتی که از حدود سه ماه قبل ادامه دارد، همان درد، بی‌عدالتی، کشتار و کوچ را متحمل می‌شوند.

این جنبش در ادامه تاکید کرد، این اشغالگر نازی، بزرگترین و خطرناک‌ترین دشمن برای مطبوعات و خبرنگاران در فلسطین است چراکه آنها ابزار آشکارسازی و رسواسازی جنایات و تروریسم و اقدامات خصمانه آن در حق مردم، سرزمین و مقدسات ما هستند.

جمعی از خبرنگاران بین‌المللی در نوار غزه و چهره‌های رسانه‌ای ظهر یکشنبه در دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه به مناسبت روز وفاداری به خبرنگار فلسطینی تجمع کردند.

از سال ۲۰۱۰ دولت غزه هر ساله برای تقدیر از خبرنگاران فلسطینی و نقش آنها در انتقال خبرها و تحولات نوار غزه و نیز برای تقویت ارزش‌های آزادی بیان، ۳۱ دسامبر را به عنوان روز وفاداری به خبرنگار فلسطینی گرامی می‌دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.