«رژیم صهیونیستی متقاعد شده است که حماس در عملیات زمینی کنونی شکست نمی‌خورد»

در هشتاد و یکمین روز از جنگ غزه، رژیم صهیونیستی به این باور رسیده است که هدف اعلام شده از این جنگ یعنی «نابودی» حماس با مانور زمینی وحشیانه‌ای که نوار غزه را ویران کرد، محقق نخواهد شد و این رژیم باید استراتژی جنگی خود را تغییر دهد.

به گزارش خبرآنی، «نیر دفوری»، تحلیلگر مسائل نظامی و یکی از بارزترین سخنگویان ارتش رژیم صهیونیستی در شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت، فرضیه پشت تغییر استراتژی این است که شکست حماس در حمله زمینی که از ۲۷ اکتبر تاکنون ادامه دارد، ممکن نخواهد بود بلکه یک جنگ فرسایشی چند ماهه یا حتی چند ساله لازم است، اما برای دستیابی به واقعیتی جدید در غزه نیاز است که در کنار جنگ نظامی، نبرد سیاسی و اقتصادی نیز وجود داشته باشد.

وی افزود، مرحله بعدی انتظار می‌رود دقیقتر باشد و از مدت‌ها قبل برای آن آمادگی صورت گرفته شده است. این مرحله شامل ایجاد ایست بازرسی به عمق یک کیلومتر و به طول ده‌ها کیلومتر داخل نوار غزه است که در آن نظامیان صهیونیستی با هدف ممانعت از نزدیک شدن رزمندگان، تظاهرکنندگان و شهروندان فلسطینی‌ به مرزها مستقر می‌شوند. ارتش رژیم صهیونیستی در کنار حملات هوایی و دریایی، از طریق این ایست بازرسی یورش‌های گسترده‌ای با استفاده از تیم‌ها و تیپ‌های نظامی به داخل غزه  انجام می‌دهد. در طول این مرحله شمار زیادی از نیروهای صهیونیستی از غزه عقب نشینی خواهند کرد.

به گفته دفوری، ارتش عملاً می‌داند که نمی‌تواند به همه تونل‌های حماس دست پیدا کند اما در تلاش است تا تونل‌های استراتژیک حماس را که در آن رهبری نظامی حماس قرار دارد و در نبرد و ذخیره‌سازی سلاح از آنها استفاده می‌شود، «نابود» کند.

وی افزود، پس از ۸۰ روز جنگ، حماس عملکرد رژیم صهیونیستی را بررسی و خود را با جنگ چریکی وفق می‌دهد. حماس چون زیر زمین است به ارتش رژیم صهیونیستی خسارت زیادی وارد می‌کند.

دفوری گفت، به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی کاملا متقاعد شده است که حماس پایدار خواهد ماند بنابراین این رژیم باید توجه داشته باشد که حتی اگر حماس با نیروهای کاهش یافته و بدون فرماندهی مشخص باقی ماند، هرگز نتواند خود را مجددا تقویت کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.