دولت 4.5 میلیارد دلار بیشتر از درآمد نفتی ارز ترجیحی تخصیص داد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، در شهریورماه سال1402کدهای تعرفه ای مشمول دریافت ارز28500تومانی  شامل 28 قلم کالا از جمله روغن پالم حبوبات و.. میباشد  که نسبت به دوره اصلاح سیاست ارز4200گستره بزرگتری را دربرگرفته است.

بر این اساس هم اکنون  28 قلم کالا شامل دانه های  روغنی، برنج، گندم، گوشت مرغ، کاغذ،‌کنجاله سویا  و... ارز ترجیحی 28500 تومانی دریافت میکنند. این درحالی است که در گذشته تنها 5 قلم کالا ارز ترجیحی 4200 تومانی دریافت میکردند.

در این خصوص مرکز پژوهشهای مجلس اعلام کرده است، بانک مرکزی در8ماهه ابتدایی سال بیش از4.5میلیارد دلار بیشتر از سهم دولت از منابع نفتی ارز ترجیحی تامین کرده است.

از سوی دیگر از منظر ذخایر ارزی مجموع برآیندعملکرد بانک مرکزی به نحوی بوده است که بر اساس آمار منتشر شده توسط این بانک، خالص ذخایر خارجی این بانک به میزان190هزار میلیاردتومان نسبت به اسفند سال1401کاهش یافته  که لازم است این سیاست نیزمورد تجدیدنظر قرار گیرد.

اتخاذ همزمان سیاست ارز ترجیحی درابتدای زنجیره واختصاص کالابرگ الکترونیک درانتهای زنجیره در شرایطی که کشوربامحدودیت منابع مواجه است محل تامل جدی است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.