به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از یورونیوز، نتایج یک تحقیق نشان میدهد که بیشتر اروپاییها قصد دارند در کریسمس امسال کمتر هزینه کنند و اجناس دست دوم را به عنوان هدیه کریسمس برای عزیزان خود خریداری کنند.
طبق تحقیقات جدید گروه بازار آگهیهای طبقهبندی "ادونتینا" Adevinta، بازارهای دست دوم در اروپا خود را برای افزایش ترافیک فروش در کریسمس امسال آماده کردهاند، چرا که مصرف کنندگان در سراسر قاره سبز در نظر دارند هزینههای تعطیلات امسال را کاهش دهند.
نظرسنجی این گروه از 5000 مصرف کننده اروپایی در سراسر بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند و اسپانیا نشان میدهد که نیمی از پاسخ دهندگان قصد دارند به دلیل هزینههای بالای زندگی در کریسمس در مخارج خود صرفهجویی کنند.
این شرکت که بازارهای آنلاین فروش اجناس دست دوم مانند "لبنکوین" فرانسه، "کلاینانزایگن" آلمان و "میلانونسیوس" اسپانیا را در میان بازارهای اروپایی خود به حساب میآورد، تصریح کرد که 64 درصد از مصرف کنندگان به فکر خرید اجناس دست دوم در این دوره از جشن کریسمس هستند.
بر اساس این گزارش، مهمترین دلایلی که مصرف کنندگان برای خرید اقلام دست دوم اعلام کردهاند، نیاز به صرفه جویی در پول (47%) و تمایل به خرید کالاهای بادوام و کمک به پایداری محیط زیستی (37%) بوده است.
برای مقایسه، سال گذشته میلادی تنها یک سوم (32٪) از مصرف کنندگان اروپایی برای خرید کریسمس خود به بازارهای کالای دست دوم روی آوردند.
یک چهارم مشتریانی که در سال جاری به بازار دست دوم چشم دوخته بودند، اعلام کردند که دوست دارند اقلام قدیمی یا نوستالژیک را هدیه دهند، و 24٪ نیز اظهار داشتند که دوست دارند اقلام محلی را تهیه کنند.
با این حال، برخی از اروپایی ها هنوز در مورد خرید هدایای دست دوم تردید دارند. بیش از یک سوم (35٪) از کسانی که در سال گذشته میلادی اقلام دست دوم نخریدند، گفتند که ترجیح می دهند نو بخرند.
هدایای ناخواسته نیز یکی دیگز از جنبههای منفی جشن کریسمس است. دو سوم از مصرف کنندگان میگویند هدیهای کاملاً نو دریافت کردهاند که هیچ استفاده ای از آن نداشتهاند یا از آن خوششان نیامده است.
البته تنها 6 درصد از پاسخ دهندگان میگویند که هدیههای ناخواسته خود را دور انداختهاند که جای دلگرمی برای طرفداران محیط زیست دارد.
انتهای پیام/