به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، شرکت مالک برند زارا پس از انتقادات شدید از سوی کاربران اینترنت و طرفداران حقوق بشر مبنی بر اینکه تصاویر استفاده شده در کمپین تبلیغاتی اخیر این برند شبیه به تصاویر جنگ غزه بوده است، روز سهشنبه در بیانیهای اعلام کرد که این تصاویر را از وبسایت و کانالهای رسانههای اجتماعی خود حذف کرده است.
این اقدام به دنبال درخواستهای گسترده کاربران برای تحریم این برند در شبکههای اجتماعی اینستاگرام، ایکس (توئیتر سابق) و تیک تاک بر سر کمپین تبلیغاتی "ژاکت" صورت گرفت که مدلی را نشان میداد که یک مانکن ظاهراً پیچیده شده در کفن را در دست دارد و همچنین مانکنهایی با اندام قطع شده در تصاویر مربوط به این کمپین تبلیغاتی دیده میشدند.
زارا در بیانیهای که در حساب اینستاگرام خود منتشر کرد، با عذرخواهی از مردم گفت: متأسفانه برخی از مشتریان از این تصاویر که اکنون حذف شدهاند آزردهخاطر شدند و در آنها چیزی دیدند که دور از منظوری بود که در زمان ایجاد آنها در نظر گرفته شده بود.
سازمان استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا نیز اعلام کرد که بیش از 100 شکایت دریافت کرده است مبنی بر اینکه این تصاویر به درگیری فعلی در غزه اشاره دارد و بنابراین توهین آمیز است.
بر اساس این گزارش، هشتگ "زارا را تحریم کنید" نیز در پلتفرم پیام رسان ایکس تبدیل به ترِند شد.
این در حالی ست که برندهای غربی طرفدار اسرائیل از سوی بسیاری از مردم در سراسر جهان تا کنون تحریم شدهاند. شرکتهایی مانند مک دونالد و استارباکس در برخی از کشورها نیز تحت تأثیر این تحریمها قرار گرفتهاند و شاهد کاهش شدید فروش خود بودهاند.
در اوایل ماه نوامبر، فروشگاههای زنجیرهای پوشاک امانداس M&S بریتانیا نیز به دلیل ویدیویی در اینستاگرام که در آن کلاههای کاغذی سبز، سفید و قرمز در آتش می سوزند، عذرخواهی کرد. برخی از کاربران شبکههای اجتماعی این گونه استدلال کردند که این کلاه ها به رنگ پرچم فلسطین بودند.
این شرکت سپس با حذف این تصاویر توضیح داد که این ویدیو بخشی از کمپینی بود که در ماه اوت ضبط شده بود تا "نشان دهد که برخی از افراد از پوشیدن کلاههای کاغذی کریسمس لذت نمی برند."
به گفته وزارت بهداشت فلسطین، تعداد کشتهشدگان فلسطینی در غزه به 18000 نفر رسیده است که حدود 70 درصد آنها را زنان و کودکان تشکیل میدهند و بیش از 49000 نفر نیز مجروح شدهاند.
انتهای پیام/