پیش بینی بارش برف در برخی نواحی خراسان رضوی

آذر رضایی پور در گفت‌وگو با سرویس‌خبری مهر اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و تصاویر ماهواره؛ از امشب به تدریج استان تحت تأثیر سامانه بارش‌زای فعال در نواحی غربی کشور قرار خواهد گرفت.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: انتظار داریم ضمن افزایش شدت وزش باد و گردوخاک بویژه نواحی غربی و جنوبی از فردا پنج‌شنبه شاهد شروع بارش در استان باشیم.

وی گفت: به تدریج تا اواخر وقت فردا غالب نقاط استان تحت تأثیر بارش‌های این سامانه قرار خواهد گرفت. که پیش‌بینی می‌شود بارش در نواحی سردسیر و کوهستانی به شکل بارش برف حادث شود.

رضایی پور بیان کرد: طی این مدت تشکیل مه و کاهش میدان دید در اکثر نقاط و محورهای استان رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: همچنان هوای سرد در سطح استان ماندگار و دمای حداقل شبانه باز هم در نواحی سردسیر و کوهستانی به کمتر از ۵- درجه سلسیوس برسد.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس را طی فردا پنجشنبه ابری همراه با مه‌صبحگاهی به تدریج افزایش باد و وقوع بارش پراکنده باران و برف پیش بینی شده است.

رضایی پور اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کلات نادر با کمینه دمای ۷- درجه سلسیوس سردترین و داورزن با بیشینه دمای ۱۸ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای مشهد مقدس بین صفر و ۶ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از ایستگاه هواشناسی قوچان با سرعت ۴۳ کیلومتر بر ساعت و بارش از ایستگاه فرودگاهی مشهد به میزان کمتر از ۰.۱ میلیمتر گزارش شده است.

منبع : مهر
برچسب ها :

نواحی خراسان

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.