لزوم رفع نقایص کامل مترو پرند/ انتقاد به نحوه دریافت پول نقد توسط اتوبوس‌های شرکت واحد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران امروز در جریان دویستمین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل‌ونقل توسط محسن هرمزی؛ معاون حمل‌و‌نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه گزارش ارائه شده نسبتاً کامل بود، اظهار کرد: همانطور که انتظار داشتیم صداقتمندانه هم نقاط ضعف و هم نقاط قوت بیان شدند البته ما نیز نباید تنها از ضعف‌ها و اشکالات بگوییم  بلکه صداقت و اخلاق حکم می‌کند هم از اقدامات مؤثر صحبت کرده و هم به نقاط ضعف اشاره‌ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: چند ماهی بیشتر از حضور هرمزی در سمت معاونت حمل‌و‌نقل نمی‌گذرد اما اقدامات لازم  با شتاب خوبی در حال انجام است و به عنوان فردی که افتخار دنبال کردن مسائل حوزه حمل‌و‌نقل را از نزدیک دارم، شتاب فعالیت‌ها را مثبت می‌بینم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با اشاره به تکمیل ایستگاه‌های مترو و با بیان اینکه در این دوره  تکمیل ایستگاه‌های ناتمام در اولویت قرار گرفتند، گفت: بسیاری از ایستگاه‌هایی که می‌توانستند با حداقل‌هایی بلافاصله در اختیار شهروندان قرار گیرند در دوره مدیریت 4 ساله پیشین با 80 و 90 درصد پیشرفت باقیمانده بودند و  در این دوره  تکمیل شدند.

وی با ‌اشاره به  توسعه جنوبی خط 6 به طول 10 کیلومتر  از ایستگاه‌ دولت‌آباد تا شهرری، گفت: 300 متر تا تکمیل این توسعه باقیمانده است، اما رسیدن تونل به ایستگاه شهر ری کفایت نمی‌کند؛ در طول این مسیر 4 ایستگاه وجود دارد که  بودجه مورد نظر برای تکمیل آنها مهم است انتظار من این  بود شهرداری پیشتر برای تامین بودجه اتصال دو خط در جنوب تهران که می‌تواند  حجم قابل توجهی مسافر را به شبکه ریلی اضافه کند، پیشنهادات خود  را ارائه  می‌داد.

تشکری هاشمی گفت: برای تکمیل خط 6 مترو تهران 4 هزار میلیارد تومان منابع احتیاج است و این اعداد و ارقام  به راحتی قابل تامین نیستند هرچند که به طور حتم منابع لازم در متمم بودجه  مد نظر قرار می‌گیرد اما هرچه سریع‌تر باید لایحه متمم بودجه برای تامین منابع  خط 6 اصلاح شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران درباره مترو پرند تصریح کرد: خط پرند با حضور رئیس جمهور افتتاح شد اما اگر نقایص آن برطرف نشود مردم از آن استقبال نخواهند کرد.

وی با اشاره به واگن‌هایی که نیازمند اورهال هستند، گفت: از ابتدای دوره بر روی اورهال واگن‌ها تاکید داشته‌ایم در حال حاضر 700 واگن در صف  اورهال هستند و 91 واگن تاکنون  اورهال شده‌ و احتمالا تا پایان سال این تعداد به 120 واگن می‌رسد اما با توجه به عقب‌ماندگی موجود این عدد قابل قبولی نیست و باید تلاش جدی در خصوص اورهال صورت گیرد.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه سیاست‌های  توسعه مشخص نیستند، گفت: هرچند  واردات ناوگان انجام می‌شود اما سیاست  واردات مشخص  نیست، در خصوص ون‌ها با شرکت خودرو سرویس شهر صحبت شده  اما مگر  می‌شود اداره پایتخت را به یک شرکت داخلی شهرداری تهران سپرد؟ مگر می‌شود 70 هزار تاکسی را به یک شرکت داخلی داد.

وی ادامه داد: تفکر اداره شهر  توسط شهرداری ما را به جایی نمی‌رساند، تقاضای بنده این است به موازات خرید تجهیزات طرح ساماندهی نیز ارائه  شود، عدد قابل توجهی از اتوبوس‌ها به دلیل آنکه نمی‌دانیم آنها را باید به بخش خصوصی واگذار کنیم یا برایشان راننده استخدام کنیم در پارکینگ‌ها خوابیده‌اند و بر همین اساس  شهرداری باید طرح خود برای توسعه شهر را ارائه دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر به 40 سال گذشته بازگشته‌ایم و اتوبوس‌های ما چه سازمانی و چه خصوصی پول نقد می‌گیرند و مشت مشت اسکناس جابجا می‌کنند و برای تهران زشت است که با وجود  زیرساخت‌ها راننده اتوبوس پور نقد گیرد و باید حتما این مشکل حل شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.