تراژدی تاسف‌بار یکی از بازماندگان قتل عام صبرا و شتیلا

به گزارش پایگاه خبری خبر آنیبه نقل از پایگاه خبری الجزیره، «أیمن الدیراوی» هنگامی به دنیا آمد که مدتی بعد فاجعه وحشتناک کشتار صبرا و شتیلا در اردوگاه آوارگان فلسطینی به دست مزدوران حزب نیروهای لبنانی و با نظارت نظامیان صهیونیست انجام شد.

او تنها بازمانده از یک خانواده بزرگ فلسطینی بود. وقتی نیروهای لبنانی با حمایت نظامیان صهیونیست به اردوگاه حمله کردند، در حالی که سه ماه بیشتر نداشت، مادرش او را در داخل یک دیگ بزرگ مخفی کرد و اوراق هویتی او را نیز در کنارش قرار داد.

بعد از پایان این جنایت یک خانواده تونسی از شهر ساحلی سوسة سرپرستی این کودک را بر عهده گرفتند و او را بزرگ کردند، اما چیزی از واقعیت زندگی‌اش به او نگفتند.

أیمن در این رابطه به الجزیره می‌گوید که تقدیر این بود که وقتی مادرش در سال ۲۰۰۴ از دنیا رفت، تصمیم گرفت سراغ کمد او برود و لباس‌هایش را برای امور خیریه هزینه کند، اما در میان لباس‌ها صندوقچه‌ای پیدا کرد که اوراق هویتی رسمی فردب به نام أیمن الدیراوی در درون آن بود.

او این اتفاق را شوک بزرگ زندگی خود می‌داند، در ادامه نزد پدرش رفت و در این رابطه از او سوال کرد و پدر راز بزرگ زندگیش را برای او بازگو کرد.

الدیراوی پس از این ماجرا به جستجوی خانواده خود رفت، او می‌خواست اقوام و آشنایان خود را بشناسد.

الدیراوی در سال ۲۰۱۶ در اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان جستجوی خانواده خود را آغاز کرد و به صورت کاملاً تصادفی متوجه شد که اصالت فلسطینی دارد و خانواده اش در گوری دسته جمعی مربوط به شهدای فاجعه صبرا و شهیدا دفن شده‌اند.

او در ادامه جستجوهای خود سرنخ جدیدی از ریشه‌های خانوادگی‌اش پیدا کرده بود، او شنیده بود که عمه‌اش و شوهر عمه‌اش در غزه زندگی می‌کنند، اما وقتی خبر شهادت او و شوهرش را شنید به شدت ناراحت شد. او می‌خواست عمه‌اش را بشناسد و او را در آغوش بگیرد و از او در رابطه با پدر و مادرش سوال کند.

أیمن همچنان تلاش دارد با افراد باقیمانده از خانواده‌اش در غزه از طریق سایت‌های اجتماعی ارتباط بگیرد، او می‌خواهد بلافاصله بعد از جنگ به غزه برود تا خانواده‌اش را ببیند یا در کنار آنها زندگی کند. او گذرنامه فلسطینی خود را نیز گرفته و حالا بی‌صبرانه منتظر پایان جنگ غزه است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.