بیمارستان الشفاء غزه، همچنان سرپناه هزاران فلسطینی

آوارگان فلسطینی که خانه‌هایشان در شمال غزه ویران شده است، صدها چادر موقت را در میان انبوه آوارهای مجتمع پزشکی الشفاء برپا کرده‌اند؛ مجتمعی که پس از محاصره و یورش ارتش رژیم صهیونیستی به آن در ماه نوامبر از چرخه خدمات‌رسانی خارج شد.

به گزارش خبرآنی، حداقل ۳۰۰۰۰ شهروند غزه در داخل این مجتمع پزشکی پناه گرفته‌اند که پس از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به آن در ۱۵ نوامبر و انجام عملیات نظامی که برای چندین روز ادامه یافت، تقریباً تمام بیماران آن تخلیه شدند.

بیمارستان‌هایی که تحت حفاظت قوانین بشردوستانه بین‌المللی قرار دارند، از زمان آغاز جنگ با حماس پس از حمله بی‌سابقه این جنبش فلسطینی به اراضی اشغالی در ۷ اکتبر، چندین بار در نوار غزه بمباران شده‌اند.

طبق اعلام مقامات صهیونیستی، در مجموع ۱۲۰۰ صهیونیست در عملیات فلسطینی طوفان الاقصی کشته شده‌اند. رژیم صهیونیستی در واکنش به آن به نوار غزه حمله کرد و عملیات زمینی در تلاش برای از بین بردن حماس که تاکنون جان هزاران فلسطینی را گرفته است، همچنان ادامه دارد. طبق اعلام وزارت بهداشت غزه که تحت مدیریت حماس قرار دارد، حدود ۱۸ هزار فلسطینی در این جنگ در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه در پیام جدیدی از ساکنان شمال نوار غزه خواست منازل خود را تخلیه و به مناطق امن بروند اما سازمان‌های بین‌المللی می‌گویند، منطقه‌ای در این باریکه نیست که از حملات موشکی رژیم صهیونیستی در امان مانده باشد.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه با آوارگان در مجتمع پزشکی الشفاء صحبت کرد. آنها گفتند که به همه چیز از شیر برای کودکان گرفته تا لباس گرم نیاز دارند. این آوارگان می‌گویند، زندگی‌شان مثل جهنم شده است نه برقی، نه آبی، نه غذایی نه دارویی، همگی بیمار شده‌اند و همه جا مرگ در کمین آنهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فرانسه، تجهیزات و ساختمان‌های پزشکی این مجتمع پزشکی به شدت آسیب دیده و درمان مجروحان در آنجا عملا غیرممکن شده است.

به گفته سازمان ملل، حدود ۱.۹ میلیون یا تقریباً ۸۰ درصد از جمعیت نوار غزه از آغاز جنگ مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. اعتقاد بر این است که صدها هزار نفر هنوز در شمال، جایی که درگیری‌ها در جریان است، حضور دارند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.